Hoe kan ik mijn videokaart updaten? Of is er ondersteunende software voor?

Ik kan opeens geen Fifa 12 meer spelen op mijn laptop, maar nog wel op die van mijn vader.
Mijn videokaart is een ATI mobility radeon HD 4300 series, en mijn vader een NVIDIA GeForce GT 220M.
Kan het hier überhaupt aan liggen? Zo ja, hoe los ik het op. Zo nee, waar kan het wel aan liggen

Toegevoegd na 4 minuten:
Vraag is verkeerd, moet zijn: Fifa 12 doet het niet meer

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games

Het beste antwoord

Hoogstwaarschijnlijk heb je windows update aan staan.
Windows eigend zich het recht toe drivers voor hardware te mogen upgraden. Helaas weten ze bij microsoft niet altijd even goed als de fabrikant hoe de kaart aan te sturen.
Dus zoals al vermeld, update je videodriver.
Zet vervolgens windows update uit anders heb je over een paar weken weer hetzelfde probleem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In windows 7 zie je dit in het beveiligingscentrum, bij vista ook, bij windows xp zit dit in het configuratiescherm.
Maar je screenshot ziet eruit als een windows 7 machine.
Download eerst de nieuwste driver voor de videokaart. let op het os dat je hebt (windows versie en aantal bits)
vervolgens via apparaatbeheer de huidige driver de-installeren (een brakke driver kan een update dwarsbomen) herstart je systeem. Nu is de algemene vga driver van windows actief (het ziet er dus niet uit)
Installeer de gedownloade driver en normaal is het probleem dan opgelost. Ben benieuwd ...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Begint op hardware problemen te lijken.
Krijg je foutmeldingen of wordt er iets in apparaatbeheer of de event log vermeld. Zo ja, geef dat eens door.
Heb je een andere videokaart die tijdelijk in de pc kan zetten op hetzelfde slot ? Zo kun je testen of het een hardware probleem is (videokaart defect, mobo defect ?)
Normaal gesproken maakt ATI echt wel drivers die goed functioneren en door eerst te deinstalleren verwijder je alle restanten en moet een nieuwe installatie vlot verlopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vervelend voor je, heel veel suc6 bij je opa. Hopelijk krijgt hij het euvel gevonden.

Andere antwoorden (2)

Wat is precies het probleem? Start het spel niet meer, of start het wel en gaat het langzaam (schokkerig)?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo , ik snap perfect wat het probleem is.
Ga eens naar http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
Daar kun je je drivers updaten .
Als dat niet lukt zou je beter een nieuwe videokaart kopen.

Succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ow sorry , ik heb uw vraag niet goed gelezen.
Hier is een link voor uw kaart : http://www.amd.com/us/products/notebook/graphics/ati-mobility-hd-4000/hd-4300/Pages/hd-4300.aspx
Mijn excuses.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmmm , dit vindt ik wel heel vreemd...
En zeer vervelend voor u.
Ik zal eens rondkijken op het net voor u.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie iets in uw foto wat waarschijnlijk fout is...
Je moet de 64-bit eens downloaden.
Op je foto staat "32-bit driver" maar je moet eens de 64 bit proberen.