Zou een computerspellenfabrikant me technisch gezien kunnen en willen helpen (zie toelichting)?

Ik heb het hier niet over illegale praktijken, laat ik dat voorp stellen.

Ik heb twee situaties op het oog, namelijk:

- Ik kocht een spel, doordat de verpakking waar de DVD in zat niet echt goed ontworpen was zaten er vrij gauw krassen op en kon ik het spel niet meer spelen.
- Ik kocht een ander spel, maar nu heeft mijn DVD-speler in de computer het begeven.

Zouden er computerspellenboeren zijn die in zo'n situatie een legale variant van een noCD crack of iets dergelijks te bieden hebben, zodat ik de ISO bestanden die ik als backup heb gemaakt van die spellen alsnog kan gebruiken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Games

Het beste antwoord

Op het moment dat je een ISO bestand hebt kun je die eenvoudig virtueel 'mounten' zodat je computer die als een fysieke cd gaat beschouwen.

Hiervoor kun je programma's als Daemon Tools of PowerISO gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Bedankt voor het meedenken, ik denk echter dat er de een of andere beveiliging op zit om dat te voorkomen, hij vraagt in dat geval altijd naar de originele CD, die ik dus wel heb, maar door technische problemen niet kan gebruiken, de ISO is op dat moment gemount, maar die herkent hij niet, ik heb er weinig ervaring mee, maar volgens mij is dat een beveiligingstrucje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om welk spelletje gaat het om als ik vragen mag ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat om twee al wat oudere spellen, enerzijds om Grand Theft Auto San Andreas (waarvan de disc beschadigd is geraakt door het boekje waar deze inzat) en om de originele Ghost Recon (ja, ik weet het uit 2001 of zo).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
PM is onderweg.

Andere antwoorden (2)

Je zou het altijd gewoon kunnen vragen.

Sowieso zijn no CD cracks niet illegaal, maar de manier waarop je ze toepast kan dat wél zijn.

Waarom zou je er niet een downloaden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Inderdaad, ik zou er altijd eens een e-mailtje aan kunnen wagen of ik zou kunnen overwegen zelf aan het downloaden te gaan, hoewel dat ondanks de door mij omschreven situatie waarschijnlijk niet legaal is, daarom wil ik dat ook vermijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een no CD crack downloaden wanneer je zelf in het bezit bent van de originele CD is niet illegaal.
Ik heb trackmania sunrise gekocht.
Door de starforce protectie kan ik het originele spel niet opstartten. moet met behulp van de bekende programma's deze omzeilen.
Daarna kan ik wel met me legale key verder spelen.
Echt heel vreemd dat je legale games zo moet spelen.
Verder vind ik no-cd of no-dvd "cracks" niet zo bezwaarlijk scheelt je alleen je game te pakken toch ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, ja dat Starforce is weer een verhaal apart heb ik begrepen, daarmee is het inderdaad soms niet eens mogelijk om het spel te spelen vanaf de disc waarop je het gekocht hebt, ik vind dat een bijzonder slechte zaak. In zo'n situatie heb ik er ook niets tegen om dan zelf maar een oplossing te gaan zoeken, ik was echter benieuwd of de leveranciers dan ook coulant zijn en je kunnen / willen helpen, vandaar mijn vraag, ik vind eigenlijk dat ze tot op zekere hoogte wel zullen moeten helpen namelijk.