Waarom hapert Civilization 4 op mijn computer?

Specificaties van mijn pc:

- Windows XP Professional met service pack 3
- Pentium 4 2,6 Ghz
- 1,5 GB RAM
- NVDIA GeForce FX 5200 met 128 MB RAM

Systeem vereisten voor de game:

(even kopiëren en plakken, sorry)

http://www.2kgames.com/civ4/support_msr.htm

Overige info:

De game is origineel en gepatched tot de laatste versie, virus scanners (F-Secure en McAfee) staan uit en de drivers van de componenten van mijn pc zijn volledig up to date. De extreme haperingen komen voor tijdens single en multiplayer.

Waar kan het aan liggen? Alvast bedankt voor de hulp!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games

Het beste antwoord

Het is geen nieuw spel je voldoet op zich wel aan de min/rec. specs maar toch is je videokaart gewoon echt heel erg zwak. Dat zal de meest voor de handliggende reden zijn.

Toegevoegd na 23 uur:
Meer mensen klagen hier: http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=135903

Sommigen beweren dat het verlagen van de shaders (1.1->2.0) zou helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou even kijken of genoeg ram ter beschikking hebt als je het spel draait. Kan zijn dat er veel programma's in de achtergrond draaien. En dat zich het ram volzet. Als je genoeg ram hebt dan zal je grafische kaart wel de boosdoener zijn. Probeer opties als AA en AF uit te zetten. Een resolutie lager spelen helpt meestal, schaduwen uitzetten en low textures spelen help normaal ook. Je zou ook nog kijken of je het geheugen van je kaart kunt uitbreiden. Soms kun je wat ram geheugen gebruiken om toe te wijzen aan de GPU zodat die wat beter draait.