Zijn er nu nog spellen die lijken op Age of Empires?

Dus echt dat middeleeuwse sfeertje met het bouwen van een dorp en dan andere dorpen aanvallen? Ik ken wel Starcraft en de Anno serie, maar dat vind ik toch iets minder leuk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games
5.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha :P Dat blijft nog steeds leuk. Het is jammer dat er niet zo'n soort spel echt uit 2011 komt bijvoorbeeld. Net zoals Red Alert, vroeger ook heel veel gespeeld.
Kimath
12 jaar geleden
Ik speel nog regelmatig de allereerste Dungeon Keeper, uit 1997 dacht, blijft leuk. Heerlijk foute Nederlandse versie 'je kerkerhart word aangevallen!'

Het beste antwoord

Ik speel nu zelf heel erg veel The Settlers 6: rise of an empire, het is een heel leuk spel, waarin je heel erg veel missies kunt doen, er zijn veel soorten klimaat en weer gebieden, twaalf maanden en 4 zeizoenen, je kunt uit een stuk of 8 ridders kiezen en er zijn veel singleplayermappen. Ook online (met een ubisoft Uplay account, helemaal gratis) kun je naar hartelust spelen, maar ik vind alleen settlers 6 leuk, de andere versies vielen mij iets tegen. Het online splelen werkt redeljk goed, er zijn ook Nederlandse kanalen, waar vaak wel een nederlander is, op dat moment kun je ook chatten (dat kan het hele onlne spel eigenljk). Maar uiteindelijk krijg je twee soorten eenheden, zwaardvechters en boogschutters, en later ook katapulten enzo, daarmee kun je gaan aanvallen. Het spel voldoet goed aan de vraag, maar het zijn als je goed bent geen dorpen meer maar hele rijken. Ik beveel dit spel echt heel erg aan.
Kijk ook op de site hieronder voor alle gebouwen, mensen, ridders en landschappen. Ik hoop dat dit erg handig is geweest en dat je dit spel misschein zal kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks!

Andere antwoorden (3)

Age of Mythology en Empire Earth zijn in dezelfde sfeer als Age of Empires.

Als je een iets andere sfeer wilt, kunt je ook kijken naar spellen als Warcraft, of de Red Alert reeks.

Toegevoegd na 2 minuten:
In de bron staat een hele lijst met allerlei RTS games, gesorteerd op sfeer, historical, sci-fi etc.
Kimath
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
De bouwspellen daarvan ken ik helaas niet. Ik ken alleen de loop/vecht en de MMO :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt, hier heb ik wat aan.
The Settlers lijkt erg op age op empires, er zijn nu dacht ik 8 delen van. Erg leuk spel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rise of the nations