hoe werkt Wordfeud?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games
7.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie ook: http://www.goeievraag.nl/zoek?q=wordfeud

Het beste antwoord

Wordfeud is een digitaal bordspel, dat bestaat uit 15 bij 15 vakjes. Je krijgt zeven letters, waarmee je een woord kunt maken. Dit woord leg je op het speelbord neer, waarna de tegenstander aan de beurt is. De bedoeling is dat je zoveel mogelijk punten scoort. Je kunt punten scoren door ‘dure’ letters te gebruiken, zoals de letters Q, V en X. Of leg een woord op een bepaalde manier neer op het speelbord, zodat je het dubbele aantal punten krijgt voor een letter of woord. Er zijn zelfs vakjes op het speelbord om drie keer zoveel punten te krijgen voor een letter of woord. Er is één maar: je kunt woorden niet zomaar willekeurig op het speelbord leggen. Je moet de letters aansluiten bij andere neergelegde letters.

Toegevoegd na 2 minuten:
De vakjes hoe je meer punten kan krijgen:
DW: dubbele woordwaarde
TW: triple woordwaarde (3x)
DL: dubbele letterwaarde
TL: triple letterwaarde (3x)

Toegevoegd na 2 minuten:
Bron toegevoegd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het heeft dezelfde spelregels als scrabble hoewel het woordenboek wel iets anders is.

Een aanvulling op het vorige antwoord is dat je ook meer punten kan halen door je letters zo te leggen dat je meerdere woorden maakt. De letters die je neerlegd moeten dan wel samen een woord maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wordfeud valt het beste te omschrijven als Scrabble, maar dan op je smartphone of tablet. Bij scrabble denkt iedereen aan het spelletje op zondagmiddag met de familie waar iedereen veels te lang nadenkt en wat dus gauw gaat vervelen. Wordfeud is echter een zeer aangename verslaving!

Wordfeud spreek je uit als: Wurd fjoed