1. De Mario-games: 262 miljoen keer verkocht
2. Pokémon-games: 215 miljoen keer verkocht
3. Wii Series: 181 miljoen keer verkocht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mw3 heeft het trouwens al meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat soort berichten zijn zo slecht en ongenuanceerd, het zal wel gaan over de best verkochte game in de eerste week van verkoop. Daarna houdt het meestal ook heel hard op met zulke games. Een half jaar later koopt sowieso niemand het meer want dan is de kans groot dat de MP dood is omdat de opvolger in schappen ligt.
Super Mario Bros. (Nintendo, 1987) is het best verkochte computerspel aller tijden, maar voor de pc is dit The Sims (EA en Maxis, 2000), voor de Wii de Wii Sports (Nintendo, 2006) en voor zowel Xbox 360 en PS3 Call of Duty: Modern Warfare 2 (Infinity Ward, 2009)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tetris (Mobile) 100 miljoen+ downloadbaar voor een hoop verschillende mobiele platformen dus misschien niet echt wat je bedoelde.

Als je gaat kijken naar een specifiek platform Wii Sports is de (onterechte) winnaar van deze "wedstrijd" deze is 76,76 miljoen keer over de toonbank gegaan, wel of niet in combinatie met een Wii (koppelverkoop).

De eigenlijke winnaar is Super Mario Brothers met 40,24 miljoen exemplaren verkocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mario is het best verkochte game aller tijden