Wat is de functie van daggers in Skyrim?

Ik wil een thief/assassin character maken waarbij je gelijk aan dagger als het voornaamste wapen denkt, echter valt deze onder 1h weapons en is de damage waarde ervan altijd minder dan een sword/axe/mace (welke ook 1h weapons zijn). Of is hierbij geen rekening gehouden met de snelheid van het wapen, zodat de dps uiteindelijk even hoog kan zijn of zelfs hoger is?

Toegevoegd na 17 minuten:
Daarnaast zie ik ook nog niet helemaal waarom ik light armor zou moeten dragen(wat je ook verwacht bij een thief/rogue/assassin character, behalve het gewicht lijkt het alleen maar nadelen te hebben, of kan je beter sneaken met light armor (dat wordt niet echt vermeld).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt maar dan nog blijft de vraag overeind waar dienen daggers voor? En waar dient light armor voor (alleen maar zodat je meer andere items kan dragen)?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik mage wil worden is er altijd een bonus op magicka op de items, voor een thief character (blijkbaar werkt skyrim daar mee gezien de perks/skills) zou je een sneak bonus oid verwachten op light armor.

Het beste antwoord

één dagger is snel, maar zwak. je hebt meer voordeel met een zwaard. maar, als je in beide handen een dagger hebt, zul je snellere aanvallen kunnen doen, EN meerdere kegen slagen.

het klopt dat light armor alleen het voordeel heeft van zijn gewicht, vergeleken met heavy armor. maar let op; heavy armor is niet veel beter. glass armor is bv. beter als dwarven, en het scheelt weinig met ebony armor.

dragon armor is trouwens ook light armor. dus als je later in het spel bent, heb je natuurlijk het beste van het beste ( is niet het beste in armor rating, maar voor dat verschil in gewicht ga je er wel voor). het zou sonde zijn als je dan talloze skills in heavy armor ge-unlocked hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Daggers zijn zoals genoemd sneller. Ze zijn lichter, hoogstens een paar ingame kilo's, waardoor je meer andere spullen kan meenemen. Bovendien is er onder Sneak een perk waardoor je met een dagger sneak-attack 15x damage doet, dus ik zou ze niet nutteloos noemen.