wat zijn de gevolgen als je te veel gamed?

Wat kan er gebeuren met je lichaam als je te veel gamed?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het antwoord ligt in je volgende vraag.

Antwoorden (2)

ten eerste raak je van heel veel gamen makkelijk in een sociaal isolement (online gamen telt niet als sociaal contact) terwijl je sociale contacten juist in de puberteit belangrijk zijn voor je ontwikkeling.

verder ben je weinig buiten, door zonlicht maakt je lijf vitamine D aan, dat heb je nodig voor je bot- en spieropbouw. ook kan ik me voorstellen dat je conditie er niet veel beter op wordt. en ten slotte je houding, zoals de meeste jongens van jouw leeftijd zal je wel onderuit gezakt zitten, dat is op zich niet erg, maar je kan later last krijgen van je rug, nek en schouders als je dat vele uren achter elkaar doet

Verder loop je het risico een gameverslaving te ontwikkelen, en dan ben je ver van huis, gameverslaafden komen vaak in aanraking met drugs (om wakker te blijven om te kunnen gamen) en ze verwaarlozen hun gezondheid en omgeving, je zal wel denken "dat overkomt mij nooit!" maar onderschat het niet, een gameverslaving is net zo vervelend als een drugs- gok- of alcoholverslaving.

hieronder een site, lees hem even aandachtig door, misschien snap je dan wat je moeder bedoelt:
12 jaar geleden
Wat doe je naast het gamen? Als je de hele dag gamed en niet of nauwelijks beweegt, heb je grotere kans op overgewicht.
Daarnaast gebeurt er psychisch veel, afhankelijk van de game. Vaak maakt je lichaam de hele tijd adrenaline aan. Ik weet niet of daar nadelen aan zitten, maar dat lijkt me wel waarschijnlijk.

Dan heb je nog de kans dat je je sociale contacten verwaarloost.