Hoe kan ik een Amerikaanse playstation 3 aansluiten op het Nederlandse elektriciteitsnet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games
1.2K

Antwoorden (5)

Je hebt in reiswinkels en bv ook bij de mediamarkt verloopstekkers waardoor de stekker wel in je stopcontact past
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vergeet niet dat het Amerikaanse el. net 110 volt is,
en het Ned. net 230 volt !!
je hebt een zogenaamde 'converter' nodig, in de USA gebruiken ze 110 volt tegen 220/230 volt hier. je kunt ze kopen op Schiphol (en vast ook wel via internet)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eerst op het typeplaatje of jou playstation 3 alleen 110V-60HZ aan kan of dat hij ook 220V-50Hz aan kan.

De meeste moderne apparaten die gemaakt worden voor de internationale markt hebben een ingebouwde transformator en kunnen zowel 110-60 als 220-50 aan. Dan staat er op het typeplaatje zoiets als 100-250V, 50-70 Hz.

Als hij alleen 110V,60Hz aankan, heb je een transformator nodig om de stroom om te vormen van 220-50 naar 110-60 en een verloopstekkertje van twee platte amerikaanse pootjes naar 2 ronde Nederlandse pootjes.

Als het tweede het geval is, heb je alleen een verloopstekkertje nodig (van de twee platte Amerikaanse pootjes naar de 2 ronde Nederlandse pootjes).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt een soort ''genderchanger'' nodig, maar dan voor electriciteit, je kan ze vinden bij de grotere techwinkels
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
koop een playstation 3 adaptor gewoon bij mediamarkt