Age of Empires 2 via LAN problemen, hoe op te lossen?

Samen met een vriend probeer ik Age of Empires 2 via LAN te spelen tegen elkaar d.m.v. een internetkabel tussen beiden. Echter vind ik zijn game niet, maar hij wel de mijne. Als hij wil joinen dan is zijn laptop aan het proberen om te joinen maar dan kan hij niet joinen en geeft zijn spel een error/bug aan. We hebben dezelfde versie en we hebben allebei de firewall uitstaan maar toch werkt het niet.
Iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (3)

Allebij een kabel in de router ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je zoals mogelijk bij AoE 2 de functie "Direct connect" gebruikt ( dus kabel van pc naar pc ) heb je een Cross over cable nodig.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ethernet_crossover_cable ( sorry alleen engels )

Bij een LAN game betekent het dat je via een router de 2 pc's met elkaar laat communiceren.
Een normale Internetkabel moet dan voldoende zijn.
( voor elke pc 1 stuks naar de router natuurlijk )

Probeer dit eens, en mocht het nog niet werken, dan laat dat even weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wordt hij misschien door een firewall geblockt?