Wie heeft er wel eens het online spel Travian gespeeld (of speelt dit nog)? En wat is jou tactiek?

Ik speel dit inmiddels al anderhalf jaar en omdat ik na de zomer op een nieuwe server wil starten, vroeg ik me af wat volgens jullie de beste tactiek is om zo lang er sterk mogelijk te kunnen spelen.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een 9-cropper als hoofddorp, met minimaal 2 grote graan oases binnen bereik.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Games
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
S8 Stronzone Doe niet echt mee op deze server, ben tegen het einde begonnen om als sitter voor anderen te fungeren.

Antwoorden (3)

Ik doe het nu 5 jaar.

Ik ben voor een defensieve strategie, vooral zelf in het begin een hoge productie krijgen vindt ik belangrijk...

Voor de rest... wil je in de top 100 terecht komen moet je of heel veel geld uitgeven of 24/7 achter de pc zitten.

Ik zou gewoon leuk meespelen:P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je tip. Persoonlijk speel ik altijd erg aanvallend en is de top 100 wel een paar keer in de buurt geweest. Maar dat kost veel goud en vele uren. Gelukkig kan ik me bijde permiteren, maar zoek nog de steeds de perfecte strategie....
+1 voor je antwoord
Even iets anders, is niet de tactiek dat je iemand aan de andere kant vd wereld zoekt, daar een account mee deelt zodat jij in zijn nacht eraan kan werken en andersom?
Het zal vast niet mogen, maar boeiend :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik speel niet :P
Ik ben er nu 2 maanden mee bezig en mijn taktiek is om eerst mijn verdediging goed op pijl te hebben en een heleboel schuilplaatsen te maken, zodat ik nooit grondstoffen vrij heb liggen voor een eventuele aanvaller. Op die manier ben ik niet interessant voor een aanvaller en kan ik lin alle rust mijn grondstoffenproduktie uppen. Als de produktie hoog genoeg is en je niet meer uit dreigt te komen met je schuilplaatsen begin je pas met troepen maken. Nu, na bijna twee maanden begin ik pas aan overvallen te denken.

Toegevoegd op 22-06-2009 20:29:00
Volg overigens ook het inwonertal van de dorpen om je heen. Als dat gelijk blijft, is het dorpshoofd waarschijnlijk inactief en kun je het in veel gevallen straffeloos overvallen.