Ik ben op zoek naar de naam van een arcadegame van begin jaren 80. In een mijn moet je zakjes goud vinden. Je speelt een mijnwerker. Wie helpt?

Het zit mij zo dwars dat ik de naam van dat spel niet meer weet. Heel vaak speelt het liedje dat constant gespeeld werd door mijn hoofd. Het scherm was vooral geel, en het werd gespeeld op zo'n grote kast.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games
1.8K

Het beste antwoord

Cloak & Dagger misschien uit 1983 (Atari)?

Of anders Bagman uit 1982?

Anders kun je zelf nog even zoeken op onderstaande site. Dit is een enorme database van Arcade games.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Goudzoeker (je hebt veel delen)

Toegevoegd na 14 seconden:
http://spele.nl/game/goudzoeker/goudzoeker_1.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi, Dank je voor je antwoord. Maar dit is het zeker niet! Wat ik zoek is de titel van een arcade game, en ik weet zeker dat het een EN titel was. En het ziet er echt heeeel anders uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry
Is het niet Dig Dug? Zie link, 3e rij van boven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het om de jaren 80 gaat, dan zou het
Boulder Dash kunnen zijn.
Goh, daar heb ik veel plezier mee gehad.

In Boulder Dash neemt de speler de rol aan van "Rockford", en loopt met hem door een aantal grotten (caves - tweedimensionale speelvelden) met als doel een aantal diamanten te verzamelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
O.a. hier te spelen.
Zeer irritant deuntje!
http://www.spel.nl/game/boulder-dash.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah! Boulder Dash. Dat waren de tijden... Helaas is dat niet wat ik zoek. Maar wel bedankt voor het meedenken.