Wie kent games in de trant van The 7th guest en Day of the Tentacle en Larry?

Dus spellen met een verhaal maar waarbij je ondertussen puzzels moet oplossen, mag zowel losse puzzels zoals T7G zijn of puzzels waarbij je iets moet pakken en iets anders daarmee moet openmaken zoals DoTT.

En dan voor het platform PC (of playstation 3 of WII want die heb ik ook) en voor een volwassene, dus niet te kinderachtig of te makkelijk.

Toegevoegd na 2 minuten:
Op mijn PC draait Windows 7, dus daar moet een pc-game wel voor geschikt zijn.

Toegevoegd na 2 uur:
Ik ben overigens niet perse op zoek naar een klassieker.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games
1.4K

Het beste antwoord

Op deze site staan een stel van deze spellen. Het is even zoeken en doorscrollen, de site kan helaas niet meer bijgewerkt worden, maar er is nog genoeg leuks te vinden denk ik
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoewel de andere antwoorden me goeie titels gaven was ik blij verrast met deze site. Ik heb al diverse links van deze website gebruikt en gespeeld.

Andere antwoorden (3)

Als je op zoek bent naar wat oudere klassiekers (wat ik uit je vraag meen op te maken) is de Monkey Island serie echt een aanrader.

Toegevoegd na 8 minuten:
Full Throttle is trouwens ook een van mijn favoriete point and click games :P

Voor nieuwere games is misschien Sam & Max (PS3) wel interessant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Monkey Island serie is een aanrader. Via Steam zijn deel 1 en 2 nu in de aanbieding voor €7,50 http://store.steampowered.com/sub/6183/

Ook kun je daar de serie Tales of Monkey Island kopen. http://store.steampowered.com/app/31170/
Gemaakt door Telltale Games, deze mensen hebben meer leuke spellen gemaakt, veel ervan zijn via Steam te koop.

Voor €4,50 heb je de Lucasarts Adventure pack, met meerdere games in de stijl die je zoekt: http://store.steampowered.com/sub/2102/

Toegevoegd na 1 uur:
Tales of Monkey Island en de andere Telltale games zijn nieuwe spellen, de andere zijn klassiekers. Je kunt dus kiezen wat je wilt spelen :)
Het is via Steam, dat is zo gemaakt dat het ook op een nieuwe pc werkt.
Kimath
13 jaar geleden
Ala 7th Guest/11th Hour: probeers een Shivers en Shiver II: Harvest of Soul

Ala Days of the Tentacles: probeer eens Woodruff and the Schnibble of Azimuth.

Ik weet niet of ze nog op Windows 7 draaien.