Hoe kan ik te weten komen hoe laat ik geboren ben ?

Om te weten te komen wat m'n ascendant is. Ik weet nu alleen dat ik Schorpioen ben. M'n ouders weten alleen de dag en niet het exacte tijdstip.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
39.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het uur weet en het kwartier is dat al voldoende.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die weet ik niet helaas, en ook niet of het 's morgens of 's avonds was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tsja...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neem contact op met een astroloog...vertel je levensverhaal met de hoofdthema's...de astroloog trekt dan je horoscoop aan de hand van de datum en plaats en indien het echt een heel goeie astroloog is kan hij of zij jou vertellen hoe laat jij bent geboren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mja wie weet, maar een kopietje halen bij de burgerlijke stand lijkt me toch handiger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En betrouwbaarder.

Het beste antwoord

De gemeente (Burgerlijke Stand) benaderen waar aangifte is gedaan van de geboorte. Dan vragen om een kopie van de geboorte-akte.
Als het goed is staat daar het tijdstip ook op. Bij mij in elk ggeval wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja in die richting zat ik ook al te denken, maar zou dat in 1967 ook al geregistreerd worden of is dat iets van later.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het was iig een goed jaar om geboren te worden :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat dan weer wel ;)

Andere antwoorden (8)

Als je in een ziekenhuis geboren ben, staat het wellicht in een medisch dossier. Ben je thuis geboren, lijkt het me lastig te achterhalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben thuisgeboren.
In de gemeente waar je geboren bent staat de tijd van geboorte vermeld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je vertrouwen hebt in horoscopen, laat je voor jouw geboortedag 97 horoscopen maken: voor elk kwartier een horoscoop. Daarna zoek je de horoscoop uit die jouw leven het beste beschrijft. Op die manier kun je je geboortetijdstip achterhalen.

Overigens: Schorpioen, schrijf je - dus dan ben je geboren tussen 21 november en 30 november.

(Sorry, kan het niet nalaten...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb weinig vertrouwen in horoscopen, en ik ga zeker geen 97 mogelijke horoscopen laten maken, maar ik zou wel willen checken hoe ik dan omschreven zou worden.
Ik zie mezelf ook niet gauw binnenlopen bij de burgelijke stand voor een geboorteakte. Als het via internet gratis op te vragen zou zijn, dan wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uhm, ik ben een schorpioen en geboren op 18 november. Mijn zoon is schorpioen en is geboren op 14 november....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@pgh2011, @Patrick: Dat hangt af van je uitgangspunt. Ga je uit van de theorieboekjes van de astrologen, dan "ben" je Schorpioen als je bent geboren tussen 23 oktober en 22 november. Ga je daarentegen uit van de werkelijkheid - anders gezegt, ga je naar buiten en kijk je naar de sterrenhemel - dan "ben" je Schorpioen als je bent geboren tussen 21 november en 30 november.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal vanavond wel even opzoeken welk sterrenbeeld je hebt als je bent geboren op 18 resp. 14 november. Stay tuned... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het even opgezocht. Jouw zoon (14 november) en jij (18 november) zijn allebei een Weegschaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben geboren op 31 oktober, ben ik dan eigenlijk ook Weegschaal ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Toerist, je bent precies een grensgeval. Normaal gesproken gaat op 31 oktober de zon van Maagd naar Weegschaal. Het ligt er dus aan hoe laat je bent geboren. Het ligt er ook aan in welk jaar je bent geboren: doordat het jaar niet een heel aantal dagen telt, maar ongeveer een kwart dag meer dan 365 hele dagen, verschuift het precieze moment waarop de zon van Maagd naar Weegschaal gaat wat heen en weer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt calculatoR, goeie info, Ik heb altijd gedacht dat ik een schorpioen was, maar blijkbaar toch niet helemaal.
In ieder geval weet ik zeker dat ik een vuurgeit ben in de chinese astrologie.
Ik ben thuis geboren en ik heb naar het gemeentehuis gebeld. Daar werkte toen een vriendin en toen wist ik het tijdstip. Je moet er wel naar vragen, maar bij aangifte wordt het tijdstip ook geregistreerd. Tenzij je in het buitenland geboren bent. Daar kunnen andere regels gelden.

Toegevoegd op 15-05-2009 12:02:21
Het is trouwens erg belangrijk dat de geboorteplaats erbij staat voor de berekening en de ter plaatse geldende tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede astroloog kan dat terugrekenen... Die kan eigenschappen die zichtbaar zijn leggen in de dag zodanig dat de geboortetijd binnen een spelingsgebied vast komt te staan... Ikzelf dacht dat ik om 12:00 uur geboren was, maar tijdens het gesprek met een goede astroloog uit India zei hij dat 12:00 niet kon, gezien eigenschappen niet overeen kwamen met de werkelijkheid die hij in mij zag... Hij zei dat ik minstens 3 uur later geboren moest zijn... Toen ik later weer terug was in Nederland zocht ik het trouwboekje op van mijn ouders en zag dat ik om 15:15 uur geboren was, dus de man had helemaal gelijk...
Dus het kan nog nu steeds vastgesteld worden door een goede astroloog... (Ik ken er wel eentje)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien wel, maar ik ga zeker niet op zoek naar een astroloog. Zo belangrijk is het ook weer niet .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch fijn dat je weet dat het kan, als je soms van gedachte verandert... :-))
Heb je het oude geboortekaartje niet meer? Daar wordt het tijdstip van geboorte ook vaak op vermeldt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de aangifte van een geboorte moeten de ouders o.a. aangeven waar en hoelaat jij bent geboren. Je kunt een kopie van jouw geboorte-akte, met daarop de gegevens die jouw ouders hebben afgegeven, opvragen bij het gemeente huis van de plaats waar jij geboren bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sttat het niet vermeld in het trouwboekje van je ouders dan kun je een uittreksel van het geboorteregister opvragen bij je geboortegemeente(kost wel wat)