Waar gebruiken mensen sociale media allemaal voor? Alleen om links en foto's uit te wisselen of ook om problemen te bespreken?

Een probleem zou je niet gauw met eengroep bespreken, maar soms kan je veel feedback krijgen. En iedereen heeft een andere kijk erop. Je krijg veel info en je kan betere beslissingen maken? klopt dit een beetje? Handelen jullie ook zo? wat doe je als je een moeilijk probleem hebt dan vraag je het toch ook aan familie en vrienden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik gebruik geen sociale media. Als ik iemand wat te zeggen heb doe ik dat wel in iemand gezicht. Maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die sociale media gebruiken voor het bespreken van problemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik social media vooral om mijn Coachbureau onder de aandacht te brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik gebruik geen soc.media wanneer ik een probleem heb. Juist het werkelijke contact [en een andere omgeving] geeft mij al een beter gevoel. De woorden die hierbij gedeeld worden komen meer binnen en voelen als gemeend, hoe hard deze ook kunnen zijn.

Via een media blijft het voor mij 'symptoombestrijding'. Snel een oplossing geven [meestal hoe de ander het zou doen] en probleem opgelost. Maar jij als elife-coach zal dit wel meegenomen hebben in de keuze van werken. Alles "moet" snel vanwege de anders 'verloren' financiën.

Soc.media gebruiken als zakelijke hetzij persoonlijke info delen is prima. Maar ermee je gevoelens delen...
Mijns inziens ligt hier ook het probleem, sociaal gezien dan. Omgangsvormen vervagen, veel minder pers.contacten, minder 'gevoel' en vooral het onstaan van 'eenzaamheid'.