Ik "geloof" er wel in en had er (denk ik) ook enigszins ervaring mee...
Mijn ervaring: door een zware en moeilijke jeugd waan je soms ter bescherming in een andere wereld en soms trad je dan min of meer uit je eigen lichaam. Ik kon dan vanuit een andere "hoek" mezelf zien, heel gek.
Het is heel moeilijk om zoiets uit te leggen, maar mij is gezegd dat het te maken had met astrale projectie!?!

Het klink heel zweverig, maar ik ben zo helemaal niet! Toch is het en kan het, puur omdat ik het meegemaakt hebt.
Het is aan jou om het te geloven...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Voor mij bestaat het astrale niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Uittreden is een astrale ervaring. Met één van je lichamen ervaar je het astrale. Heb er wel ervaring mee, uittreden, astrale wezens zien.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nauurlijk, UFO's en aliens en zo... had ik kunnen weten...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik geloof niet in Ufo's en aliens.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ook niet, net zomin als in het astrale.
Ik niet jij niet niemand niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als u niet weet wat het astrale is, kunt u er ook niet over oordelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hoe weet je dat zo zeker?... Heb jij ooit in het echt een giraffe gezien en als dat niet zo is, zeg je dan ook dat giraffes niet bestaan?
We mogen niet zeggen dat het astrale, of hoe je het ook noemen wilt, bestaat.

Het astrale wordt wel ervaren. Maar er wordt wel meer ervaren, en daarvan zeggen we ook niet dat het "dus" bestaat.

Het gaat erom dat je kunt laten _zien_ dat het astrale bestaat. Hoe je dat laat zien, is niet relevant, als je het maar op één of andere manier laat zien. Je hoeft ook geen verklaring te hebben, het gaat om het laten zien.

Dat is nog nooit iemand gelukt.

Dus de ervaring bestaat wel, het astrale niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geen enkele abstactie is zichtbaar. Bestaat; geloof , hoop en liefde niet? Ik heb nog nooit 'hoop' gezien.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geloof, hoop en liefde zijn, tja, hoe kan ik dat het beste uitdrukken... laten we zeggen, psychische dingen. Net als optimisme en levenslust. Die zitten als het ware _in_ ons, worden door onszelf gecreëerd. Het astrale, of beter gezegd, het gevoel dat er iets astraals is, is hiermee vergelijkbaar. Ook dat zit in ons, ook dat wordt door onszelf gecreëerd. In die zin heeft het dus niets te maken met de echte werkelijkheid, met de objectieve wereld buiten ons. Als jij denkt dat er wel iets is dat je astraal kunt noemen, en dat dat iets onafhankelijk van ons bestaat in de echte wereld, dan is dat strict genomen een theorie. En net als elke andere theorie, moet je eerste laten _zien_ dat die theorie op waarheid berust. Zolang er niemand is die dat kan, blijft het een theorie. Je kunt er dan hooguit een geloof van maken. En als je dat doet (dus zonder fundering beweren dat het astrale wel degelijk echt bestaat), dan ben je - en hier begint mijn persoonlijke mening - moreel verplicht ook alle andere beweringen te geloven die geen relatie met de realiteit hebben.