waarom droom ik steeds over dezelfde persoon/situatie?

hallo, ik zit nogal met een droom die redelijk vaak heb.
het gaat erover dat ik terugben in mijn oude woonplaats en oude huis er wonen nu andere mensen in maar wel hetzelfde huis.ik wil erg graag naar een vriendin die ik toendertijd had maar kan de wegnaar haar huis niet vinden soms wel en dan ben ik zoooo blij dat ik haar zie.maar meestal dus niet en dan word ik wakkeer met een ontzettend rotgevoel..
nu is het zo dat ik op die plek 4 jaar geleden gewoond heb en nog vaak aan die tijd teruhdenk vooral door de situatie waar ik mij nu in bevind..
iemand een idee?vooral het gevoel als ik wakker word en wat ik in de droom heb als ik haar niet vind is verschrikklijk depressief..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (6)

De vriendin staat voor de vroegere situatie waarin je je bevond en je verlangt daar eigenlijk naar terug.omdat dit niet mogelijk is vind je de vriendin ook niet terug.Als je haar wel ziet verkeer je weer even in de situatie van vroeger en daarom maakt het jou gelukkig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk leven we in twee werelden tegelijk.
De een als we wakker zijn, de ander als we slapen/dromen.
Deze laatste kunnen wij zo echt ervaren dat het ons emotioneel raakt, zoals bij jouw droom.
Terug willen/ verlangen naar vroeger is heel normaal, ook zelfs als het geen fijne tijd geweest is.
Van alles wat we meemaken in ons leven moeten we van leren, hebben we er niet voldoende of helemaal niet van geleerd, dan kan dat alsmaar in een droom terug komen.
Waarschijnlijk omdat we iets niet goed afgesloten hebben, we hebben eigenlijk nog een deur open laten staan, die we nog dicht moeten doen.
Destijds had je een vriendin toen je daar woonde, waarom nu niet meer?
Wat is er gebeurd en is het jouw schuld dat ze je niet meer ziet?
Voel je, je schuldig hieraan en wil je het heel graag weer zoals vroeger?
De droom zal terug blijven komen net zo lang totdat jij het begrepen hebt of opgelost.
Je voelt je heel rot na zo'n droom, omdat je , je eigen onmacht ondervindt, het niet op te lossen.
Op dat moment heb je een hekel aan je eigen.
Je kunt nu twee dingen gaan doen, of je aanvaart de situatie zoals hij nu is, wetend dat je het niet kan oplossen, of je gaat je vriendin van vroeger zoeken, alleen al het willen zoeken naar haar, zal je al beter laten voelen, maar misschien is je vriendin overleden?
Ik weet te weinig van je, om hier verder op in te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk denkt je vriendin ook wel eens aan jou, ook dat kan deze droom veroorzaken!
Je weet nu de reden van de als maar terugkerende droom en alleen jij zelf kan het oplossen, niets is onmogelijk!
Luister naar je gevoel en neem de juiste beslissingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed zo sophia, voel je het verschil, alleen al de intentie het op te lossen geeft verlichting, ze zal niet kwaad op je zijn, het alleen niet begrijpen waarom het zo gelopen is, wees eerlijk en leg het goed uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Het lijkt erop dat jij je weg niet kan vinden. De droom is daar een afspiegeling van je dagelijkse leven.

Dat jij maar niet jouw leven kan invullen zoals jij die wilt invullen. Dat je alsmaar zoekende bent. En je je nog steeds niet thuis voelt in je huidige leven. (andere mensen in je huis)

Soms vind je wel je weg, maar of je ziet die niet, of je durft niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je droomt over je oude huis en wil je jeugd vriendin bezoeken.het huis staat voor je ziel,en je vriendin symboliseert de vriendschap die je met jezelf had.je kan t niet vinden.de droom wil zeggen dat je niet meer zo'n goede vriendin meer bent tegenover jezelf.en daarom jezelf niet kan vinden.je mist het in je ziel,de ware jij.de droom belooft ook dat als je op zoek gaat,terug naar wie je bent,en weer een vriendin voor jezelf bent, jij weer je geluk terug gaat vinden.je mist jezelf,je bent een beetje vergeten hoe erg je daarvan kon genieten en de droom herinnerd je eraan.t roept je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens op droomuitleg ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeeeel herkenbaar...
Die vvriendin...mis je die soms?
En waardoor zien jullie elkaar niet meer?
Ik heb zo,n soort gelijke droom. Ook over mijn oude huis. En over een vriendin, waar ik toen goed mee omging. En nu ook niet meer zie, helaas. Deze droom duurt nu al een jaar of 10 inmiddels en ik word er ook ziek van wakker.
Waarom probeer je haar niet op te zoeken...
Wie weet gaan dan ook je dromen weg..
Succes.

Toegevoegd na 6 minuten:
1 v minder bij de 2e zin...
Inderdaad...bij mij ook steeds dezelfde persoon, hetzelfde huis...en op zoek naar haar. Soms vind ik haar en dan negeert ze me. Zo rot om in die sfeer wakker te worden. Duurt soms de hele dag eer dat ik daar weer uit ben.
Doei en groetjes.