Wat is het doel van de reclame jongens?

Wat willen ze bereiken?
Waarom doen ze wat ze doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
XiniX zal hier een duidelijk antwoord op geven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom vraag je dit alleen aan de jongens?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad Jelle, je inspireert me te zoeken naar verdere kennis. Dankzij jou leer ik wat ik allemaal nog niet weet, een belangrijke eerste stap naar wijsheid.
AWM
14 jaar geleden
Oh, die jongens zijn zo slim! Ze maken voortdurend filmpjes en advertenties waarin ze mogen jokken! Wie mag dat nog meer in ons landje? Ja, daar moesten we nog wat voor uitvinden...

Het beste antwoord

Het enige doel van reclamejongens is nog beter betaalde opdrachten binnen krijgen.
Ze werken niet voor de verkoop van een product, maar voor zichzelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Buy More Sh*t, een gepolijster antwoord zou helaas liegen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het doel van de reclame jongens is om ons het zuur verdiende geld uit de zakken te kloppen door ons te doen geloven dat we producten nodig hebben waar we prima zonder kunnen. Ze kweken de wens naar meer. En alleen om zelf uiteindelijk de dikke salarissen te krijgen, zodat ze zelf in de val van andere reclame jongens kunnen trappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze willen mooie produkten maken. In dit geval is dat reclame. Als de reclame de omzet doet verhogen van de opdrachtgever is dat mooi meegenomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Reclame: het overbrengen van een boodschap met de bedoeling de winst te vergroten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je het gevoel geven dat je echt niet zonder 'dat' product kunt!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het doel is de verkopen van het product wat ze aanprijzen te laten stijgen en in het algemeen slagen ze daar goed in. De consument is erg gevoelig voor reclame en daarom wordt er op ingespeeld. Bijvoorbeeld twee voor de prijs voor een, welke vrouw valt daar niet voor.
Er gaan miljoenen om in het maken van reclame en als het geen effect zou hebben zou men er subbiet mee stoppen. En dan de trefwoorden die ze gebruiken: nieuw, vers, biologisch, sneller. En ga nu niet zeggen dat ze het geld uit de zakken van de consument kloppen. Wij, de consument, bepalen toch zelf wat we kopen, of niet soms??????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behoefte kweken. Als deze behoefte verzadigd is wordt er weer een nieuwe behoefte gekweekt, door het product te vernieuwen. Met natuurlijk het doel om zoveel mogelijk te kunnen verkopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een complot... Daar zijn die reclame jongens mee bezig, het is allemaal doorgestoken kaart... Een complot dus...

De reclame jongens leiden ons af... Ze maken ons verslaafd... En intussen...
Blijkbaar zijn er dingen die we niet mogen weten, daar leiden ze de aandacht van af, door onze verslavingen in stand te houden...

Dat doen ze dus, dat complot... Ik zou wel willen zeggen wat dat dan is, maar dat mag ik niet... Dat moet je zelf ervaren... Of niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geld verdienen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om gebakken lucht lucht voor veel geld te verkopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoveel mogelijk verkopen dat is hun doel.
Ook al vind je de reclame niks, de boodschap settelt zich wel in je onderbewustzijn.
En je onderbewustzijn voedt het bewuste, zodat je op den duur toch kan gaan zwichten, voor deze informatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een beetje een vage vraag.

Wie bedoel je nu met "reclame jongens?"

De marketing bedrijven? De STER? De media creatievelingen die muziek, film, tekeningen en foto's ervoor maken, in opdracht van een reclamebureau?

Het doel van reclame zelf is het aanprijzen van een produkt. Daarmee maak je een produkt bekend bij iedereen die met de reclame in aanraking komt, en kunnen deze mensen het produkt kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het doel van reclame maken is veelzijdig.
1 Het is een stukje informatie naar de consument toe.
Dat kan heel nuttig wezen , als het om nieuwe producten gaat, die nog niet in de verkoop waren.
2 Het is een onderdeel van de verkooptechniek van de fabrikant/ tussenhandel, dus gewoon eerlijke informatie.
3 Het is het creëren van een nieuwe markt voor onbekende producten, dus de opzet is dan een nieuwe vraag naar het product, kunstmatig ontwikkelen.
4 Het Is de bedoeling de consument een beter product te verkopen dan dat van de concurent, ook al is dit product niet beter/ goedkoper. (Dus oplichting.)
5 Het is de bedoeling dat de consument totaal onzinnige producten aanschaft die niet werken, onder de dekmantel van een prachtig verhaal en beelden en loze beloften.(dus oplichting)
6 De meest kwalijke reclame, het de consument doen geloven dat ze niet meer in de maatschappij passen en volkomen voor gek lopen en dus eigenlijk geen leven meer hebben als ze: overgewicht hebben, geen glanzend haar in laagjes, geen strakke huid, geen make up gebruiken, geen vlotte kleding dragen, te kleine of te grote borsten hebben, er niet bruin en gezond uit zien, grijs haar hebben, niet iedere ochtend hun horoscoop hebben gelezen, niet in een sportieve auto rijden, geen buitenkeuken bezitten met bijhorende lounchbanken, geen totaal verharde tuin hebben met veel kaarsen, ornamenten en dure plantenbakken, geen disign meubelen hebben, niet regelmatig een spa bezoeken en een face-lift laten uitvoeren enz. enz.
Een misselijk makende reclame die ons dagelijks door onze strot gedouwd wordt, zonder dat er veel mensen erg in hebben!!!