Zit je? Dit wordt namelijk allemaal aan patchouli toegeschreven:

Patchouli wordt volgens sommigen met succes gebruikt bij :
zweren
voetschimmel
vette huid
vet haar
schimmelinfecties
roos
rimpels
wijde poriën
huiduitslag
algemene haarverzorging
gebarsten en geschaafde huid
acne, eczeem, dermatitis
spataders
slappe huid, vooral na veel gewichtsverlies.
cellulitus
Verder zou patchouli nerveuze uitputting verdrijven, helpen bij met stress samenhangende klachten, en zou ze 'overgave' stimuleren en frigiditeit bestrijden. Patchouli wordt op grote schaal gebruikt in cosmetische preparaten, als fixatief in zepen en parfums en in de voedingsmiddelenindustrie (alcoholische- en frisdranken). Tevens om onaangename geuren en smaken te bestrijden.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Weet niet in welke zin je het bedoeld, maar qua aromatherapie is de olie ideaal voor de huid en haarverzorging. Patchouli is een sterk aardende olie, die goed is tegen roos, psoriasis en schimmelinfecties. Daarnaast word patchouli ook wel gebruikt als parfum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij patchouli als wierook bedoeld !
Patchouli is er om jou financiele positie te verbeteren .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik las:in de hippie tijd om de lucht van cannabis te verdoezelen/verbergen.