hoe voel je dat iemand aan je denkt?

Een spirituele vraag dus alsjeblieft niet meteen als nonsens betitelen omdat er geen feiten bewezen kunnen worden. Kun je voelen als iemand aan je denkt. Hoe dan?Als mijn kind al een tijd niet heeft gebeld en ik denk aan haar, gaat ineens de telefoon.
Ook kijk ik soms naar het zesde zintuig en zie de ouders berichten doorkrijgen van b.v hun overleden dochter, dan vraag ik me af waarom de ouders zelf dat niet horen of een teken krijgen. Is er hier meer of minder sprake van je openstellen ervoor.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
42.6K

Het beste antwoord

-Je hoeft je niet persé open te stellen hiervoor.
-Het gebeurd gewoon naargelang de omstandigheden van wie jij bent en hoever de ander van je nader ligt, voornamelijk gevoelsmatig.
-Een plotselinge ingeving is een intuïtief gevoel van weten of woorden die spontaan tot je komen dat niet binnen het kader van normale (zintuigelijke) waarneming valt.
-Een uitleg over de paranormale mogelijkheden is hier niet van belang.
-Beschouw het maar als een frequentie waarop iemand een zender heeft (via de hersenen) waarvan een ontvanger over dezelfde golflengte kan vibreren, waarmee deze gevoelsimpulsen kunnen worden overgebracht.
-Het is gewoon een onderdeel van de natuur waarover mens en dier beschikt zonder te hoeven weten hoe het precies werkt. Het hoort gewoon bij de oerinstincten die niet voor iedereen meer dezelfde krachten nog inhouden. In hoeverre zit dit naar overlevering nog steeds in jouw menselijk DNA.
-Het is de hoogste tijd voor de wetenschap van het belang dit oerinstinct weer nieuwe kansen te geven op herstel, en daarvan de waarde blijven beseffen omdat we nooit de natuur kunnen en zullen overstijgen omdat we altijd een onderdeel van deze zullen blijven al wordt onze kennis nog zo groot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi en bevattelijk verwoord.
Waarvoor Dank! Wat de Wetenschap en het belang van het oerisntinct betreft... Geloof me, dat komt Automatisch in orde... ik Geloof, vanuit herhaalde ervaring, namelijk héél sterk in de Perfectie van het Ko(s)misch Plan en ik Geloof dus in de 100% Gelijkwaardige NOODZAAK en/of NUT van "Alles wat is zoals het is." Ik neem hetgeen jij schreef heel graag mee als Aanvullende leidraad op mijn Glimlach-Pad ;-)

Andere antwoorden (8)

Er is geen bewijs voor, maar er is zoveel meer tussen hemel en aarde dan alleen wat lucht. Telepathie is een kracht van de geest. De geest kan zoveel meer dan wij denken en/of nu weten... Hoe je voelt hoe iemand aan je denkt? Ikzelf heb dan zelf ineens een sterke gedachte aan die persoon, zomaar ineens. Ik pak dan gewoon de telefoon en bel diegene. Het is wel vaker gebeurt dat die persoon op dat moment ook aan mij blijkt te denken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In mijn geval is het zo dat ik terwijl ik druk bezig ben met mijn dagelijkse dingen ineens plotsklaps, op de raarste meest onlogische momenten, bv midden in een gesprek met iemand anders, ineens een beeld voor me zie van iemand die ik ken. Ik ga er dan vanuit dat die persoon zijn aandacht op mij gericht heeft, en dat ik dat oppik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp wat je bedoelt.
Ik zou ook wel willen weten hoe het te verklaren is!
Ik heb het met mijn zusje: als ik aan haar denk, belt ze bijv. 5 minuten later of staat ze ineens voor de deur.
Dat heb ik dus helemaal niet met mijn moeder.
Mijn zusje en ik zijn echt heel close.
Ik heb ook eens gehad dat ik ineens overal pijn had ( wat niet te verklaren was) en toen bleek ze een ongeluk te hebben gehad.Alsof ik haar pijn voelde.Meestal hoor je zoiets alleen bij tweelingen.
Ik zou ook wel willen weten hoe dit te verklaren is.
Ik ben niet bijgelovig ofzo maar dit is te frappant om als onzin af te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij tweelingen komt het door de manier va close opgroeien (even oud enzo) waarschijnlijk scheel jij niet zoveel met je zusje en zijn jullie erg close opgegroeid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dat ook met mijn zusje. Pas nog had ik haar aan de telefoon en we waren nog maar net aan het praten toen ik ineens vreselijke oorpijn kreeg. Ik zei tegen haar: "heel raar, ik heb ineens zo'n pijn aan mijn rechteroor!" Toen vertelde ze me -dat had ze me toen nog niet verteld- dat ze de halve nacht wakker had geleden van de oorpijn en nog steeds veel pijn had.
Ook wist ik dat ze zwanger was, ik wist nog niet eens dat zij probeerde zwanger te worden want ze was net gestopt met de pil toen ik ineens heel sterk die ingeving kreeg. Ik zei het tegen haar, ze moest op dat moment nog een test doen en die bleek later positief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben dus niet de enige!
Ik vraag me af of hier wel eens onderzoek naar is gedaan.
Ik heb dat alleen met mijn zusje, dat ik echt aanvoel dat er iets is.
En het klopt ook echt altijd.
Volgens mijn moeder is het gewoon toeval.
Bij mij komen er dan juist ook hele sterke gedachten over die persoon binnen. Opeens en zomaar moet ik dan ook erg sterk aan die persoon denken.
Ik controleer het ook vaak. Toen ik nog in een relatie zat, en ik moest dan soms zomaar aan mijn vriendin denken, controleerde ik dat. Het bleek dat zij dan op dat moment met haar vriendin over mij aan het praten was.
Ik heb dit gevoel ook erg sterk. Soms zo sterk dat ik soms ook precies weet welke gedachten ze over mij hebben.

Niet iedereen heeft die gevoeligheid of kunnen die gedachten koppelen. Zelf heb ik het eigenlijk altijd gehad, maar ik weet het pas sinds een jaar of 10. Daarvoor had ik er nooit erg in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ooit al over synchroniteit in het Universeel Allesomvattend én Eindeloos BewustzijnsVeld gehoord of gelezen?
Of je er nu in gelooft of niet, of je er specifiek naar vraagt of niet, Je zal steeds meer duidelijkheid krijgen aangaande dit fenomeen. Iedereen bezit elke Gave die ook anderen bezitten doch de ene ontwikkelt ze ene Gave vroeger dan de andere, sommige Gaven ontwikkelen we pas op het laatste moment vlak voor de overgang naar... die 'andere' levensfase die wij vanuit ontwetendheid 'de dood' noemen. Geniet in ieder geval van de wonderlijke Gaven waarvan jij je nu reeds Bewust bent, het is je van harte gegund ;-) .
Dat diegene je aankijkt, net als met roddelen. En als jullie een sterke band hebben, denk jij ook aan die andere!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wilt het niet horen, maarja, dan moet je het ook niet vragen.

Dat mensen die elkaar na staan veel en (dus ook) vaak gelijktijdig aan elkaar denken (elkaar opbellen of opzoeken zelfs, en vooral ook aanvoelen) is volledig normaal en heeft niets met een extra zintuig te maken. Hierover zijn al vele vragen op GV gesteld.

In de directe nabijheid van mensen is het door goed waarnemen prima op te maken of en dat er iemand naar je kijkt. Ook daar is niets vreems of bijzonders aan ; je hersens werken en verwerken informatie sneller dan je je kunt voorstellen. Ook daar is ongetwijfeld al veel over te vinden hier.

En dat laatste voorbeeld ; tja. Die oplichters weten haarfijn wat mensen willen horen (wij spelen het spelletje wel eens mee) en die staan daar dan ook in de regel zeer wijd open voor. Maar het is natuurlijk je reinste oplichting. Die echter gretig met twee handen aangepakt wordt als zijnde 'de waarheid'. Zolang er geen geld in het spel is en slechts een troostende werking heeft, prima. Maar op het moment dat er aan verdient moet worden, heb ik er zo mijn bedenkingen bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb het niet echt vaak maar zal een voorbeeldje noemen.

ik was op weg naar mijn paard toen het begon te stortregenen en te onweren. een vriendin van mij woonde in de buurt dus hier heb ik geen schuilen. inmiddels lekker aan het kletsen en beppen, je kent het vast wel.
van het 1 op het andere moment zei ik: ik moet weg, ze zoeken me'. het gevoel wat ik kreeg was zo onrustig dat ik me niet lekker voelde en ook echt weg moest.
thuis aangekomen wou mijn vader de auto instappen om me te zoeken. 'waar was je? we waren ongerust en dachten dat er wat was gebeurd met het noodweer. ik wil net de auto in stappen om je te zoeken of er niets was gebeurd want bij je paard was je niet'.

tja hoe weet je zoiets? het is een gevoel. in ieder geval geen zintuig die we overal in de boekjes kunnen vinden. kan je er voor open staan? ik weet het niet. ik kan het niet afsluiten in ieder geval. het wordt me opgedrongen en moet er naar handelen omdat het zo sterk is dat ik het niet naast me neer kan leggen of af kan doen als wat anders.

en dat op tv? geen idee. waarom krijgt Char letters door en niet meteen een naam? zit een overleden persoon echt te spellen via haar 6e zintuig? wil dit zeggen dat er niet meer is tussen hemel en aarde?

ik heb mijn duidelijk hierover, en wat iemand anders wel geloofd, en waarom juist weet niet of wel.... tja, dat moet ieder voor zich weten net zoals ik het voor mezelf weet.
beiden zijn geen nonsens en beiden kan je niet afdoen als onzin en beiden zijn niet te bewijzen dmv testen.
het zijn namelijk gevoelens, meningen, en gedachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige situaties zijn gewoon zó 'bedoeld' dat ze moeilijk als toeval te zijn af te doen.
Wist ik al dat je een paard had? Tof joh! Plusje voor je verhaaltje.
Ik denk dat je niet kun achterhalen hoe je kunt voelen dat iemand aan je denkt. Het komt wel vaak voor dat je aan iemand denkt en dat die persoon dan juist die dag langskomt of opbelt. Toeval of niet, we maken het allemaal wel eens mee. Daar staat tegenover dat we honderden keren aan bepaalde mensen denken, die helemaal die dag niet langskomen of opbellen. Het is dus discutabel. Om te voelen of een ander aan je denkt, heb je meer nodig dan toeval. Bewijs. Je kunt het testen met iemand anders samen. Spreek af dat die persoon op een bepaald moment de komende week, een half uur lang, intensief aan jou zal denken. Die persoon mag alleen niet zeggen op welke dag van de week dat zal zijn en op welk uur. En spreek dan af dat jij die persoon opbelt zodra je denkt dat dat moment is aangebroken. Dat je voelt dat die persoon aan je denkt. Je kunt dan testen of je het kon voelen. Je kunt ook je paranormale gaven proberen te ontwikkelen.