Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie heeft er wel eens een goed bruikbaar antwoord gekregen van de I Tjing ?

Af en toe probeer ik dat wel eens als ik ergens een beslissing over moet nemen, maar meestal snap ik het antwoord niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
633

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Grappig, ik las eerst de vraag alsof 'I Tjing' een gebruiker van GV is...

Vroeger heb ik vaak I Tjing geraadpleegd. Je moet wel zelf met de munten werpen, niet via internet ofzo.
De tekst moet je breed interpreteren. De basis van I Tjing is dat je even bewust stil staat bij het maken van een beslissing. De tekst geeft je meerdere invalshoeken om het probleem te bekijken. Door middel van deze invalshoeken, kom je misscien tot een besluit, dat je anders niet had genomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Jawel, meerdere keren. Wanneer je het antwoord niet begrijpt, kun je het beter opdelen in steekwoorden. Vaak haal je er dan wel iets uit.

Er staat dan ook vaak bij vermeld: Neem bij online trekkingen het antwoord niet al te letterlijk. U zult de aanwijzingen vaak met behulp van uw eigen denkvermogen naar uw eigen situatie moeten vertalen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
online ken ik het niet. Ik doe het gewoon met pen en papier en 3 dubbeltjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelfs online komen er vaak verrassende dingen uit, die in mijn geval zeker aanleiding waren tot nadenken.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding