Hoe kan een 3-jarig meisje een gebeurtenis van 100km verderop aanvoelen?

De dochter van mijn collega zij tegen hun: Opa is in een ziekenauto met lichtjes.

Dat klopte ook, maar die dochter zei het al voordat ze het nieuws hadden gehoord.

Hoe kan dat?

Toegevoegd na 6 dagen:
Het was een enerverende vraag welke volop reacties heeft losgemaakt. Duidelijke voors en tegens. Nu is het tijd geworden om de vraag te sluiten en we weer kunnen doorgaan naar een ander moment zo samen.

Bedankt allemaal. Voor de helft van jullie zal de keuze van mijn beste antwoord misschien onverklaarbaar zijn. Maar ook ik hoor nu eenmaal bij een kamp...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hoe dit kan? Kinderen zijn tot rond de 6 jaar nog onbevangen en voelen wel vaker dingen tevoren aan, maar hoeven dan niet perse een "gave te worden toegekend". Mijn (intussen pleeg)dochter was net 6 jaar en ik logeerde daar in gezin met haar papa en mama, gewoon gezellig weekendje enz. Midden in de nacht werd ze wakker, geheel overstuur, snikkend vertelde ze een soort droom, maar die was zo levensecht dat het niet een droom was zei ze... Ze had in in die soort droom gezien en gehoord, dat haar mama zomaar ineens dood zou gaan! Ze vertelde details, zoals dat ze mama opgebaard zag liggen in huis van haar oma die andere kant van NL woont, en dat mama ook dood in ziekenhuis op een tafel lag. Ze vertelde dat dit niet in hun eigen huis zou gebeuren, mama was ff uit logeren. Hiervoor had ze nog niet met sterven van bekenden te maken gehad, en er was destijds ook geen TV in huis. Tuurlijk biedt je dan haar troost en legt uit dat iedereen soms enge dromen heeft en niemand graag een mama of papa verliest, deze ook niet uitkomen, en mama was toen 35 jaar jong en echt kerngezond! Ze bleef verdrietig en bleef herhalen : ja maar dit was nu WEL echt hoor! Twee weken later krijg ze helaas gelijk: mama is in haar slaap overleden, gezien leeftijd en gezondheid werd er sectie verricht (is overigens niets uitgekomen, ook een unicum!), en toen lichaam vrijgegeven werd, wilden haar ouders haar in hun huis opgebaard hebben en in de plaats gaan begraven... Ze is nu volwassen, lieve nuchtere meid, bijna 25 jaar, studeert, en heeft later geen 'voorspellende dromen' meer gehad ;) Tja geef ook hier maar eens een goede verklaring voor?

Bijna al deze verhalen hebben geen bewijs, wetenschappers kunnen het niet bewijzen. De wetenschap zou dus zeggen: toeval of een leugen. Niemand weet dus waaraan het ligt, het valt namelijk niet wetenschappelijk te onderzoeken. Je noemt het een pseudowetenschap.

Ik zou nou ook pseudowetenschap zeggen. Ik zou ook 'selectieve geheugen' van de volwassen zeggen. Als meisje zoiets op tv heeft gezien, bijvoorbeeld, dan wordt dat misschien herhaald. Laat dan nou net 10.000 meisjes dat op tv hebben gezien. Ongetwijfeld zal er 1 of 2 meisjes tussen zitten wier opa op dat moment in een ziekenwagen zit. Ouders herinneren dit meteen. Als het niet klopt, wordt het afgedaan als kinderfantasie en prompt vergeten. Zo ontstaan de anekdotes. Toeval en de psychologie van het menselijke brein; zo kan dat...

sommige kinderen hebben af een toe een voorgevoel dat dan ook nog eens blijkt te kloppen.sommige volwassen mensen hebben dat ook.misschien had ze het gedroomd van te voren.ik heb zelf die connectie met mijn oma. als mijn oma onwel is of is gevallen dan voel ik dat. vaak zie je het ook terug bij tweelingen dat de ene valt en dat dan de ander pijn heeft.

Het is bekend dat kinderen die gevoeligheid kunnen hebben. Daar zijn genoeg bewijzen voor. Wetenschappelijk is het niet te verklaren en daarom worden mensen ook niet geloofd. Belangrijker is hoe ermee wordt omgesprongen met en voor het kind. Het kan best eng zijn voor een kind en kijk hoe het doorwerkt

Wetenschappelijk gezien kan je hier totaal niets mee, het is niet van te voren aangekondigd, er staat niets op papier, er zijn geen onafhankelijke getuigen en dit soort dingen komen vaker voor, als het kopt, valt het op, klopt het niet, dan is iedereen het snel vegeten. En je weet ook niet of het kleine meisje onbewust toch iets heeft opgepikt, van haar ouders, is misschien al eens eerder over gespoken,dat het eens zou kunnen gebeuren, dus een geval van jeugdige cold reading. Spiritueel gezien, lijkt het bijna onmogelijk dat het meisje, voordat iemand ook maar iets wist, met deze informatie aankwam, zeker gezien haar leeftijd. Dit soort zaken komen erg veel voor, kinderen tot een jaar of 7, staan hier vaak voor open en de afstand is niet van belang, of dit nu de straat achter de woning is of 100 km. verderop, of in Afrika, alles is verbonden met alles, we zijn allemaal zenders en ontvangers en bij een juiste instelling/ afstelling, kunnen ook kinderen informatie ontvangen.

Vanuit spiritueel opzicht zou je kunnen zeggen dat bepaalde mensen de gave hebben om in het gezamenlijk bewustzijn van de mensheid te tappen. Universal Collective Consciousness, noemen ze dat. Dit zou een reden kunnen zijn dat ze dit wist. Een driejarig meisjes hoofd is nog vrij leeg, en kan dus gevoeliger zijn om bepaalde, diepere signalen op te pikken dan een volwassene, die constant innerlijk lawaai aan het maken is. Ik denk dat bijna iedereen wel een verhaal heeft of kent dat op jouw voorbeeld lijkt. Hierdoor lijkt het vrij aannemelijk dat bepaalde mensen op bepaalde ogenblikken inderdaad toekomst, verleden of andere locaties kunnen waarnemen. Hoeveel weten wij nou ook daadwerkelijk over de 'chronologie' van tijd? Wetenschap kan daar inderdaad niets mee, want deze zijn vrij gelimiteerd in hun onderzoeksmogelijkheden. Spiritualiteit verleent zich doorgaans niet aan empirisch onderzoek, maar is een gewaarwording vanuit het binnenste van de mens zelf. Precies dat wat de wetenschap niet kan bevatten... Toegevoegd na 29 minuten: Voor hen die hem niet omhoog krijgen zonder wetenschap Zie ook deze link: http://www.nieuwetijd.net/shieldstukken/verbondenheid.html

Als je beseft dat alles en iedereen met elkaar verbonden is op een dieper niveau, is het niet zo verwonderlijk dat dat drie jarige meisje dat haarfijn aanvoelt. Wij zijn dat gevoel kwijtgeraakt, en zijn te veel geconditioneerd. Vroeger bestonden er genoeg mensen die heel dicht bij de natuur stonden, en die zich door middel van afstemmen dit ook konden. Dit meisje is nog erg jong, en nog niet aangepast aan onze moderne westelijke normen, en het is goed mogelijk dat ze dit aanvoelt.

Ja dat klopt wel hoor,want dat kan best. Ik heb ook wel eens vroeger,6 jaar geleden,een soort van toekomstgevoel gehad waarin ik droomde dat mijn overopa doodging nou,en toen stierf tie 2 maanden later. Ik zag toen dat hij dood in een kist lag. Nou dat was dus echt geen toeval want hij had niets (ok hij was al wel 83 jaar maar goed) Misschien maakt je geest of ziel dan wel een soort tijdreis naar de toekomst ,een sprong als het ware bedoel ik in de tijd.

Zonder empirisch bewijs dat het tegengestelde bewijst kun je hier slechts op antwoorden dat het toeval was.

En dan even rationeel: In 95% van de gevallen als een kind zoiets zegt is het totaal onrelevant en wordt het beschouwd als wat het is; een willekeurig 'uitflapsel'. In 5 % van de gevallen blijkt het echt van toepassing op iets wat aan de hand is, en is het 'bijna occult'. Die overige 95% ben je na 2 minuten weer vergeten, want kinderen van 3 zeggen van alles.