Waarom keren jihadisten terug?

Ik heb begrepen dat Jihadisten willen strijden voor hun geloof in bijvoorbeeld Syrië. Waarom keren ze dan terug, als de strijd nog niet gestreden is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Religie
1.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hele goeie vraag! Ik denk dat een groot gedeelte van de strijders niet alleen gaan om dat zij vinden dat het van de islam moet (wat trouwens niet zo is), maar ook omdat zij het "cool" en "stoer" vinden tegenover anderen . Wat naar mijn mening ook niet waar is, hoe kan bijvoorbeeld een moord plegen cool zijn?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verschrikkelijke klop krijgen is geen reden voor de ware gelovige. Sterven tijdens de Jihad is toch het ultieme wat een jihadist kan doen? Of zijn ze stiekem toch niet zo fanatiek maar is het inderdaad stoerheid? Of mis ik een andere reden?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik deels stoer doenerij en als ze eenmaal zien dat het geen "game" is willen ze broekpoepend terug
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik had trouwens in de krant gelezen dat ze hen hun Nederlands paspoort af zouden pakken. Blijkbaar gebeurd dat niet, helaas.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is het heden ten dage niet meer zo, dat als je in vreemde krijgsdienst treedt, je je Nederlanderschap wordt ontnomen?

Antwoorden (3)

Omdat het leven in dergelijke levensgevaarlijke plekken ze toch wel tegenvalt en ze de geneugten die Nederland biedt, toch wel erg ontberen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ze het zo goed hebben hier waarom kiezen ze er dan toch voor om die oorlog hier door te voeren? En vaak zelfmoordacties plegen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien een beetje kort door de bocht maar ik kan er niet goed tegen als iemand anders hun geloofsovertuiging aan andere mensen probeert op te dringen,met erg dwingende methode...!!!! Ik geloof erg in vrijheid van meningsuiting en eigen keuze van geloof.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoewel ik het met je eens ben, was het niet mijn bedoeling er een politiek geöriënteerd topic van te maken. Er zullen toch wel mensen zijn die een jihadist kennen, al dan niet via via, zodat het duidelijk wordt?
En om geld te incasseren, daar is Nederland goed voor
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn jongeren die door sommige moslimgroeperingen worden overhaald om te strijden in landen zoals Syrie etc.
Eens daar aangekomen kunnen ze genieten van een opleiding als JIHAD strijders.

Jihad strijders strijden volgens de sharia wet. Extreme moslims passen deze wet toe in extreme vorm.

Er zijn jongeren die in de strijd sneuvelen, anderen keren terug naar land van herkomst, met hun opleiding kunnen ze door de JIHAD ingezt worden voor eventuele aanslagen in hun land van herkomst.

Er zijn groeperingen zoals Sharia for Belgium, sharia for Nederland, france, spanje, portugal, england en noem maar op.

Dit is één van de redenen waarom ze worden geviseerd door de overheid eens ze terug in het land zijn.

Belgie en Nederland werken nauwgezet samen betreft uitwisseling van info.
Het is een gebeuren om niet lichtzinning op te nemen.

Voor meer info kan je onderstaande bronnen vrijblijvend raadplegen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jihad

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sharia

https://www.google.com/search?client=aff-maxthon-maxthon4&channel=t28&q=sharia%20for%20nederland&gws_rd=ssl#channel=t28&q=sharia+for

Bewerken Verwijderen