Wat is er gebeurd met Harold camping?

Deze man heeft viermaal het einde van de wereld voorspeld op deze datums:

21 mei 1988
7 september 1994
21 mei 2011
21 oktober 2011

ik kan me voorstellen dat er veel mensen zelfmoord hebben gepleegd doordat hij zei dat de wereld verging is hij gearresteerd of loopt hij nog vrij rond?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou je zelfmoord plegen als je denkt dat de wereld vergaat?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hopelijk is deze gek overleden, en zag hij zijn einde niet aankomen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@pelle omdat je er niet bij wil zijn als het echt gebeurd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@GreenBlue: erbij zijn als de wereld vergaat? Dat is natuurlijk een absurde contradicite. Mensen die zelfmoord plegen omdat ze denken dat de wereld vergaat verdienen een Darwin-award. http://www.darwinawards.com/

Het beste antwoord

Harold Camping zou nu 91 jaar zijn.
Vorig jaar heeft hij een beroerte gehad, dus of hij 'vrij rondloopt' durf ik niet te zeggen. Hij is niet gearresteerd.
(Op 1 website vind ik dat hij is overleden voor juli '11, op de meeste websites wordt hier niet over gesproken.)
Wel is hij gestopt met het voorspellen van het einde van de wereld
'Na vier mislukte voorspellingen beweert Camping nu dat niemand kan weten wanneer het einde der tijden precies zal aanbreken. Dit betekent dat de leer van de eigenaar van radiostation Family Radio is gewijzigd.'

Er zijn vele mensen overleden dankzij de voorspellingen van Camping, ze hebben zelfmoord gepleegd of zijn vermoord
'Inmiddels is duidelijk geworden dat Campings valse profetie in Vietnam geleid heeft tot het afslachten van vele honderden christenen.
Nadat de toch al ernstig vervolgde christelijke gemeenschap onder de Hmong -behorende tot de in het berggebied van Noord Vietnam levende stammen- via de kortegolf radio Campings profetie had gehoord, verzamelden 7000 (andere schattingen: 10.000) van hen zich op een berg om God te prijzen en de Opname af te wachten. De Hmong christenen -in het Westen bekend als de Montagnards- waren verheugd omdat er eindelijk een einde zou komen aan hun zware lijden als gevolg van de gruwelijke vervolging door het communistische Vietnamese regime.

Het gevolg was dat de christenen een eenvoudig doelwit vormden voor de politie en het leger, die het vuur openden en velen van hen -waaronder ook kinderen- doodden. Twee voorgangers werden onthoofd. Er werden zóveel christenen vermoord dat ze in massagraven werden gegooid die met bulldozers werden gedicht. Talloze families weten nog steeds niet of hun vermiste geliefden bij de gedoden horen, of het misschien hebben overleefd en gevangen zijn gezet'