zolang het tussen je oren zit,er is niets aan de hand zo draait een van beide naast je te gaan zitten,dan denk ik dat je psychotic aan het worden of geworden.
mensen kunnen zo geobsedeerd raken door zulke ideeen,als je zo graag god,de duivel of geesten wil zien dan kan het gebeuren dat je dat meemaakt, voor buitenstaanders doet het er niet toe of het echt of niet is dat je in aanraking bent geweest met god,duivel of een geest want de uitkomst is het zelfde:psychoze.
als iemand uit de kerk tegen je zegt dat hij met god praat en god raadpleegt over zijn zaken en hij bedoelt dat hij zijn verstand vraagt om de goede beslissing,en zijn verstand is door god en de bijbel beinvloed ,is heel wat anders dan iemand die zegt ik heb met god gepraat en hij vertelde dat… wat ik bedoel is het woord* praten met…* is hier niet defineerend genoeg om te weten of iemand psychotic is of niet geworden door zijn (imaginaire) contact met duivel of god.
ten slotte ik vind je vraag wel interessant maar het klopt niet,omdat
*psychotisch* is wetenschapelijk begrip die niet haaks op een sociale begrip als gelovig staat, je kan gelovig zijn en psychotisc tegelijk.