Wat zijn de drijfveren van satanisten?

Wat motiveert hen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
6.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat motiveert katholieken?

Het beste antwoord

Modern satanisme is een vorm van atheïstische zelfverering, versterkt met rituelen, en gecodificeerd door Anton Szandor LaVey. Volgens moderne satanisten was Anton LaVey de eerste die een coherente bovengrondse religie en filosofie creëerde onder de naam "satanisme", en zij beschouwen alles wat afwijkt van deze religie dan ook niet als satanisme. Andersom beschouwen sommige traditioneel satanisten het modern satanisme als een grap en LaVey als een oplichter, weer anderen staan er neutraal of onverschillig tegenover.

Iemand die start op het pad van Satanisme krijgt het zwaar.
Begin met het lezen van alle teksten op www.ChurchOfSatan.com. Als u klaar bent, lees ze dan nog een keer, en laat dit bezinken.

Lees The Satanic Bible en overdenk alles uit dit boek. Dit boek is de basis. Als u zich niet kunt vinden in dit boek, dan is één ding duidelijk: u bent geen Satanist; zo simpel is het.

U zult moeite moeten doen Satanisme te begrijpen. Lees veel teksten op sites en geloof niet alles wat u leest. Overdenk het volgende; Satanisten zijn productieve mensen. Het begrijpen en praktiseren van deze religie genereert succes. De succesvolle Satanist heeft dan ook geen tijd continu op internet te chatten of op fora op alles een antwoord te geven. Vooral niet op vragen waar je met een klein beetje moeite zelf het antwoord op kunt vinden.

Als u de Satanist in uzelf herkent kunt u besluiten lid te worden van de Church of Satan. De Church of Satan is een wereldwijde organisatie en heeft haar administratief hoofdkwartier in New York.
Binnen de Church of Satan zijn Grotto's actief. In Amsterdam bevindt zich de Grotto Magistratis Amsterdam. De Grotto organiseert regelmatig rituelen voor haar leden.
Als u hieraan deel wilt nemen zult u lid moeten zijn van de Church of Satan. Dit lidmaatschap kost u eenmalig $200. Bij de huidige dollarkoers is dit ongeveer 150 euro.

Als u deel wilt nemen mailt u ons. Wij nodigen u dan uit voor een gesprek, zodat u op al uw vragen een antwoord kunt vinden en u exact weet waar u aan begint.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sorry je was me net voor
(+1)

Andere antwoorden (8)

Dat doet de duivel.
14 jaar geleden
ik denk de manier waarop anton lavey aankeek tegen bepaalde maatschappelijke kwesties en het christendom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je slaat een aantal gevestigde namen over...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoals?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een aantal generaties Murray...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok zo diep zit ik er niet in.
ik heb the satanic bible een keer gelezen uit nieuwsgierigheid. (nadat iemand mij erop had geattendeerd.)
het sprak mij niet zo aan eerlijk gezegd dus ben ik ook niet verder informatie gaan verzamelen over de satanic church en stromingen etc.
Met alle respect. Maar dit is dezelfde vraag als wat de drijfveer voor Katholieken zijn...
Of voor Joden...
Of voor Islamieten...
Of voor Boedhisten...
Etc. Etc. Etc. Etc. Etc. Etc. Etc.

En wat is jouw definitie van het Satanisme?

Want als ik jouw vraag ruim definieer dan val ik als Moderne Heks ook onder het Satanisme. Want was Lucifer geen afvallige engel.

Of zullen we het even over de Gehoornde God Pan hebben.

Ik heb me veel verdiept in diverse Pantheons. Maar de God Satan ben ik nog nooit tegen gekomen. Eveneens ben ik de God Duivel ook nog nooit tegen gekomen in de, of deze mythologie...

Het Satanisme is een stroming die je gewoon voor lief moet nemen. Want ondanks er veel op het internet is te vinden. De daadwerkelijke drijfveren achter het Satanisme is niet te vinden. Net zoals mijn drijfveer achter Moderne Hekserij niet te definiëren is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een +1 van mij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je Marita...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heb he weer eens mooi gezegd +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je Italklaas... De beste truc van de Duivel is te laten geloven dat hij niet bestaat!;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is iig grappig hoe ze rituelen, mantra's, praktische oefeningen van andere religies/mythologieen en eigelijk alles wat er los en vast staat proberen te gebruiken met als doel eigen ego nog meer egoistischer te maken... Jah, dat zal inderdaad wel werken maar de uitkomsten hiervan zullen nooit buiten die kleine zielige satanistische 'visie' kunnen komen
Pure verveling zou ik zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, ze weten het zelf niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet Satan zijn, nogal wiedes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O.a. het zich tegen de gevestigde orde af willen zetten, kotsmisselijk worden van bijbelse praatjes, nieuwsgierigheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de satanist word gedreven door zijn liefde en respect voor alles wat leeft, verantwoordelijkheid aan allen die in staat zijn die te nemen. De satanist gaat uit van zichzelf.
Je mag alles doen wat je wilt, maar je moet wel de verantwoordlijkheid nemen voor je daden. Daarin schuilt een werkelijke vrijheid om te kunnen zijn wie je wilt zijn en niet wat anderen van je verwachten. Je hebt dus keus of je aan deze verwachtingen WILT voldoen of niet.
Dus de drijfveer dan een satanist is zijn eigen denkwijze, overtuiging en inzichten.