?Als je heel lang relaties uit de weg gaat zorgt dit dan voor psychische problemen

Als je heel lang relaties met andere geslacht uit de weg gaat omdat je in het verleden nare dingen hebt meegemaakt
Als een vrouw oprecht in je geïnteresseerd is en dan nooit meer wat van je laten horen dat soort dingen resulteert dit uiteindelijk in psychische problematiek

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Relaties
1.8K

Antwoorden (3)

Als je heel lang relaties met andere geslacht uit de weg gaat, omdat je in het verleden nare dingen hebt meegemaakt, heb je al psychische problemen.
Een gevolg hiervan kan zijn dat als je eerst oprecht in iemand geïnteresseerd bent, je uit angst nooit meer van je laat horen.

Toegevoegd na 2 dagen:
Het kan zijn dat dit tot meer psychische problemen leidt. Maar het kan ook zijn dat deze ervaring de aanleiding is er iets aan te doen. Het verwerken van de nare dingen uit het verleden kan ertoe leiden dat je relaties aan durft gaan!
6 jaar geleden
Reddie
6 jaar geleden
"heb je al psychische problemen", plus.
Door de nare ervaringen in het verleden is je vertrouwen weg. Hierdoor blijf je mensen ontlopen en dat is niet verstandig. Dat kan inderdaad leiden tot psychische problemen.

Nu lijkt het eerder een poging om vooral niet weer teleurgesteld en/of gekwetst te worden. Je neemt het zekere voor het onzekere en dat is jammer. Als deze vrouw echt in jou geïnteresseerd is dan zou ik contact opnemen en uitleggen wat er aan de hand is.

Je kwetsbaar opstellen kan niet iedereen, maar kwetsbaarheid is geen zwakte, het is juist een teken van kracht.

Blijf hier niet te lang mee rondlopen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het zou inderdaad tot een ernstig psychisch probleem kunnen leiden, maar het hoeft niet perse zo te zijn. Het ligt er net aan wat voor karakter je hebt.
Sommigen kunnen blijven incasseren en gaan gewoon verder met 'hun neus stoten' en weer anderen geven op en gaan alles uit de weg.

Als iedereen hetzelfde karakter zou hebben, zou vrijwel de hele wereld met psychische problemen rondlopen, want bijna iedereen heeft ooit wel eens liefdesverdriet meegemaakt en dit kan héél ingrijpend zijn. Op zo'n moment heb je al een psychisch probleem maar meer in de vorm van een ontregeling. Het is een grote tegenslag, je wereld stort in op zo'n moment en het zal een tijd duren voor je hebt geaccepteerd dat die ander niet meer terugkomt. Je hebt jouw woede dan een plaats gegeven, gevloekt, geschreeuwd en gejankt tot aan de acceptatie.

De een zal het in stilte verwerken en de ander laat het de hele wereld weten. Dit is een kwestie van karakter hoe je ermee omgaat. Feit is dat de tijd alle wonden heelt en bij de een gaat dat sneller dan bij de ander.

Bij jou herken ik al de symptomen van verlatingsangst en dat gaat vaak samen met bindingsangst. Dit is al een psychisch probleem dat zelfs kan leiden tot een stoornis, als je er jouw leven door laat beïnvloeden.
Ik zou zeggen, lees dit eens door;
https://www.newstart.nl/blog/wees-niet-bang-voor-verlatingsangst/
het geeft je wellicht meer inzicht en handvatten hoe ermee om te gaan.