Wat is de broer van mijn oma van mij?

Is hij mijn oudoom, ben ik zijn achternicht?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
12K

Antwoorden (2)

Ja, dat klopt.
Hij is je oudoom, jij bent zijn achternicht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De kinderen van je oom en tante zijn je neven en nichten. En de kinderen van je broer of zus ook.
Je kunt achterneven en achterlichten zien als neven en nichten, maar dan een stapje verder.
De broer van jouw oma, is jou grootoom/grootnonkel en jij bent van hem het kleinnicht(je)

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar oudoom/oudnonkel en achternicht(je) zou in principe ook kunnen.