Kijk eens op nderstaande link: Wet Op De Adeldom.
Nogal een ingewikkeld verhaal namelijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is mogelijk dat de persoon automatisch in de adelstand komt.
Er zijn ook families waar je in de adelstand moet worden geheven.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wordt niet GE,maar VERheven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wist ik zag het te laat.!
Erfelijkheid; adeldom wordt verworven door geboorte. Men ontleent zijn adeldom meestal aan de vader. Nieuwe families en personen worden alleen bij uitzondering in de adelstand opgenomen.
Geslotenheid; de adel is een afzonderlijke en gesloten groep, zonder veel sociale mobiliteit. Men kan van een gesloten kaste spreken. Men trouwt onderling, en ook wanneer een buitenstaander de positie, leefwijze en rijkdom van de edelen heeft verworven, kan hij niet zonder meer edelman worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi +
Je bent van adel als je adeldom in je hebt,niet door in een zg adelijke familie geboren te worden! Geloof me, bij de adeldom zitten net zo veel goeierikken en slechterikken als bij ons "gewone"mensen! Een kennisje van mij is met een baron Huppeldepup getrouwd,maar ze blijft gewoon Mevrouw Huppeldepup en niet Barones H! Maar het kan zijn,dat dat eigen keus is. Ik ben niet zo goed ingevoerd in dat soort kringen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk van wel.
Want dan kom jij ook in de familie toch...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk van niet, omdat je in adelstand word verheven en niet zomaar kan krijgen.