Kan of mag je met je half zus of broer trouwen?

een jaar geleden
in: Familie
2.7K
Pieterke
een jaar geleden
Een soortgelijke vraag is al eerder gesteld. Lees het Beste Antwoord even: https://www.startpagina.nl/v/ouders-kinderen/kinderen/vraag/335869/wettelijk-verboden-seksuele-betrekkingen-familieleden/
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Ik denk dat je niet altijd weet of iemand een halfbroer of halfzus is. Denk aan artsen die hun eigen sperma inzetten voor inseminatie. Of je vader die in een eerdere relatie of in een avontuurtje een vrouw zwanger heeft gemaakt.

Antwoorden (2)

nee dat mag niet.
Toegevoegd op 19 juli 2022 18:16: bron
een jaar geleden
Er mag geen te nauwe verwantschap tussen echtgenoten of partners bestaan. Daarom kunt u niet trouwen of partnerschap registreren met uw eigen kind, (half)broer, (half)zus of eigen ouder.
een jaar geleden