Mijn zus en ik hebben een andere vader. Is de nicht van mijn zus (vaders kant) dan familie van mij?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Familie
2.5K
Erna55
6 jaar geleden
Nee.
Wanneer er geen bloedband is ben je geen erfgenaam.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als het gaat om erfrecht ,en al jouw familie zou zijn overleden dan kan de notaris jouw nicht en jou aanmerken als verwanten cq. familie.

Antwoorden (1)

Als jouw zus een andere vader heeft dat jij hebt dan is die nicht van vaders kant dus geen familie van jou. Maar als jouw zus dezelfde vader heeft als jij hebt, dan is die nicht gezamenlijk. Dat is toch eigenlijk logisch.