Wat moet ik doen als mijn vriendin herinneringen voor mij verborgen houdt?

Mijn vriendin heeft een twitter account voor haar depressie. Dit account is privé en post ze allemaal dingen op waar ze het op dat moment lastig mee heeft. Zij vertelde mij dat ze mij zou vertellen als er iets mis is en dus ook wanneer zijn iets post op twitter. Toen ik het account laatst op zocht (ik herinnerde me de naam nog) zag ik dat ze nieuwe dingen had gepost (zelfs op de dag zelf). Hier stond in dat ze de hele avond en nacht heeft lopen huilen om dingen die vroeger zijn gebeurd, en mij heeft ze hier niets over verteld. Ik heb aan haar gevraagd of het goed gaat de laatste tijd, sinds ze niks meer over haar depressie laat weten, en ze zegt van wel. Dezelfde dag heeft ze haar twitter account privé gemaakt en zag ik dat er opeens 10-20 meer tweets bij waren gekomen die ik niet meer kan zien nu. Het laatste wat ik heb gezien is dat ze tweette dat het haar spijt tegen een persoon waar ze klaar mee was een jaar geleden, en zover ik weet ging het toen uit met haar ex. Ik heb het gevoel dat ze haar ex nog steeds mist en dat ze misschien terugwilt naar hem, maar ik ben te bang om te vertellen dat ik weet dat ze al die tweets heeft geplaatst (sinds het account voor haar alleen bedoeld was en het nu ook privé is gezet) en ik ben heel erg bang om haar kwijt te raken. Ik doe altijd mijn uiterste best voor haar maar blijkbaar vertrouwt ze mij niet genoeg om al deze dingen te vertellen, alleen haar beste vriendin weet dit verhaal, stond nog op twitter. Ze liegt ook soms hierover.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Dating
2.3K

Antwoorden (4)

Je vriendin heeft besloten om niet alles met je te delen.
Dat recht heeft ze. Ze bepaalt zelf bij wie ze zich veilig genoeg voelt.
Wat je moet doen : respecteer haar keus.

Blijkbaar vind je dat ze dingen met jou " moet" delen. Je vindt dat ze het aan je "verplicht" is. Echter, in een relatie kun je vertrouwen niet afdwingen.
De manier waarop je op haar verhalen reageert zal bepalend zijn of ze je meer zal toevertrouwen. Maar door te eisen dat ze je dingen vertelt, daarmee bouw je geen vertrouwen op.

Je probeert uit te zoeken hoeveel ze vertelt en tegen wie. Je hebt gevonden dat ze heeft "gelogen" . Je lijkt nu bezig om haar op oneerlijkheid te betrappen.
Probeer je hier niet meer mee bezig te houden. Dat is zinloos en komt jullie relatie niet ten goede.
8 jaar geleden
Als je echt van haar houdt, houd je je gedeisd. Geef haar de ruimte die ze blijkbaar nodig heeft op het moment. Uiteindelijk moet je met zijn tweeen voor elkaar kiezen en door jezelf grootmoedig te tonen en haar te steunen, juist door je hierbuiten te houden, maak je de beste kans op een goede afloop.

Misschien is er in haar verleden veel gebeurd, nare dingen waarmee zij jou niet wil belasten. Als dat haar keus is, respecteer die dan. Wanneer ze er met je over wil spreken zal ze dat ongetwijfeld wel een keer doen. Sommige dingen hebben tijd nodig, evenals sommige mensen die deze dingen moeten verwerken. En in elke relatie, altijd en overal, zullen er dingen zijn die onbesproken blijven. In de beste relaties, net als in de waardeloze en de gemiddelde. waarom? alleen al omdat als je werkelijk alles met elkaar zou bespreken, iedereen met keelpijn zou rondlopen, het is gewoon te veel en wat de een heel belangrijk vindt kan voor de ander relatief een wissewas zijn.

Geef haar dus de ruimte maar zeg haar wel dat als er voor haar belangrijke zaken zijn, je die graag wilt weten omdat je haar daardoor beter kunt steunen, wat een onweerlegbaar feit is: als je beter geinformeerd bent, kun je eerder zinnige dingen doen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ivana
8 jaar geleden
Goed en zinvol antwoord. Plus.
Ik heb ook een depressie gehad. Door mijn vriend heb ik me er weten door heen te slaan. Je moet er voor haar zijn. als ze zegt dat alles goed is, moet je doorvragen, niet zomaar aannemen. En knuffelen helpt, heel veel knuffelen. Vertel haar dat het oke is als ze zich kut voelt en dat je haar daar graag mee wilt helpen, dat ze best mag huilen bij je en dat je haar dan net zo lang zal troosten totdat ze zich beter voelt. Accepteer dat ze der ex misschien nog mist, maar dat betekend niet dat ze hem terugwilt. Vertel haar dat ook deze gevoelens oke zijn en dat jullie erover kunnen praten. Vraag vaak of je wat voor der kan doen ect.

Mijn vriend heeft mij echt gered door deze dingen te doen. Ik hoop dat dit ook werkt voor jou! succes!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat je moet doen, Anonymous?
Je moet vertrouwen, vertrouwen hebben en je vriendin vertrouwen.

Vertrouwen is heel kostbaar en verder :

Niet achter iemands rug, niet stiekem
Wel hulp aanbieden
Wel troosten
Wel eindeloos je inhouden omdat je meer wilt weten of doen of ...
Wel er altijd zijn voor haar
Wel haar de ruimte geven om
Niet voor haar beslissen wat ze wel of niet mag

Vergeet niet dat "vertrouwen komt te voet en gaat te paard."
Dit betekent dat het lang duurt voordat je iemand vertrouwt en het is snel weg als iemand dat vertrouwen beschaamt.

Onthoudt dat het om haar gaat en niet om jou.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
hoe goed ook bedoeld, respecteer haar keuzes en vertrouw haar.
anders maak je het alleen maar moeilijker voor jullie allebei.