Geven Bachbloesems werkelijk een positief resultaat ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Reddie
6 jaar geleden
Als je de geur van Bachbloesems prettig vindt, wel.
Als je ze vind stinken, niet.
Ritsuka
6 jaar geleden
wat voor resultaat verwacht jij er van?
Ivana
6 jaar geleden
Ik gebruik het wel eens voor een nerveuze hond en die kunnen niet faken. Ja het helpt.
Cryofiel
6 jaar geleden
Honden kunnen niet faken. Ze kunenn wel reageren op datgene waarvan ze weten dat hun baasje dat prettig vindt. Dus nee, je mag niet zeggen dat de bachbloesem helpt tegen de nervositeit van de hond. Het zou ook kunnen dat de hond weet dat jij verwacht dat hij rustig wordt. Een derde mogelijkheid is dat jij de hond extra aandacht geeft.
Ivana
6 jaar geleden
Cryofiel, ik ben hondentrainer. Ik ben bekend met valkuilen.
Cryofiel
6 jaar geleden
Dat geloof ik direct. Maar het blijft vreemd dat er nog nooit iemand in is geslaagd te laten zien dat bachbloesems echt iets doen voor een hond - dus los van de door mij genoemde effecten.
Ritsuka
6 jaar geleden
@Ivana zit er toevallig alcohol in het middel voor honden? Dat maakt ze ook rustig

Het beste antwoord

Bachbloesems geven een goed resultaat - maar dat komt, voor zover bekend, enkel en alleen door het placebo-effect, mogelijk gecombineerd met (zelf)conditionering.

Cryofiel
6 jaar geleden
Erna55
6 jaar geleden
Plus.
Zie ook : http://skepsis.nl/bachbloesemremedies/
Cryofiel
6 jaar geleden
Goede link, Erna. Bedankt voor het toevoegen!