Trouwring overleden vader

Mijn vader is overleden en er zijn 2 dochters die heel graag zijn trouwring willen hebben als aandenken.

Deze trouwring is nu in mijn bezit als oudste dochter. Een andere dochter heeft de trouwring van moeder die in 2001 overleden is. Er zijn geen zonen meer in leven.

Ik zou graag willen weten of iemand die ook meegemaakt heeft. Ook zou ik willen weten of er weleens de trouwring door een juwelier in 2en gemaakt is ?
Misschien zijn er nog andere opties.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.4K

Het beste antwoord

Als beide dochters al een trouwring hebben dan is dit in principe eerlijk verdeeld. Als beide dochters niettemin een voorkeur hebben voor één van de twee ringen (die van de vader) dan is dat een moeilijke zaak en lijkt mij, dat je het maar moet laten zoals het is (nl. in het bezit van de oudste dochter).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

je kunt hem doormidden laten doen en weer aan elkaar laten maken zodat je 2 kleine ringetjes hebt die je om een halsketting kunt doen
helaas zal wel de tekst ook doormidden zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ohh die is leuk
wat werk zegt kan ook.
je kan hem ook laten omsmelten en er iets moois van laten, laat ieders een mooi iets zeggen, en dan kan er van de ene helft dat gene gemaakt worden en voor de ander haar optie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik het goed begrijp heeft je zus nu de ring van jullie moeder? Is dat destijds zonder discussie gegaan? Is het een idee dat de een vaders ring draagt en de ander moeders ring en dan om het jaar wisselen. Of beide ringen splitsen (in ieder twee dunne ringetjes) en vervolgens samenvoegen, bijvoorbeeld met een mooi steentje ertussen. Zo hebben jullie beide een deel van iedere ring en is het huwelijksaandenken van jullie ouders herenigd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik het goed begrijp zijn jullie met drie zussen, van wie er een de trouwring van jullie overleden moeder heeft. Dan blijven er twee dochters over voor de trouwring van jullie vader en dat is lastig.
Een mogelijke oplossing zou kunnen zijn om allebei de ringen te laten omsmelten en er dan drie ringetjes, of hangers, of iets anders leuks van te laten maken. Zo hebben jullie alledrie een aandenken aan allebei de ouders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier heb je een optie:
Trouwringen hebben een emotionele waarde. Deze hebben we gekregen van een dierbare. U kunt de trouwring(en) van u en/of uw dierbare door ons laten verwerken tot een prachtigsieraad, vervaardigd naar uw eigen smaak en inzicht. Hieronder laten we een aantal mogelijkheden zien. Maar ieder ander idee of ontwerp is meestal ook uitvoerbaar.
Het uiteindelijke resultaat is afhankelijk van de aangeleverde trouwring(en).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het niet willen laten omsmelten ofzo , zodat jullie de ring door tweeen kunnen delen,als er een emotionele waarde aanzit.Het gaat tenslotte niet om de materiële waarde, maar om de herinnering die die ring bij jullie opwekt.Geef de ring een neutraal plekje bij iemand die jullie beide vertrouwen, zodat jullie het beide nog kunnen vasthouden.Het is van jullie beide..dat is toch mooi
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vader is 'n 93 overleden. Mijn moeder leeft nog.
Mijn zusje en ik weten nu al dat we samen de ringen laten smelten en ons eigen ring maken. Dit willem we gaan doen bij een goudsmit.
Zo kunnen we samen ons verdriet verwerken.