Hoe kan ik er achter komen of klanten ook gebruik gaan maken van mijn online cursussen voordat ik deze cursussen helemaal in elkaar zet?

Ik ben van plan om een bedrijf te beginnen dat online cursussen geeft, maar ik wil graag weten of mensen echt deze cursussen gaan volgen voordat ik ze helemaal maak.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Peiling houden? En alvast beetje reclame ervoor maken..
Of anders maak je eerst een site waar ze zich alvast ''aan kunnen melden'' en later (als je genoeg animo hebt ervoor) de cursussen kunnen doen?:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt:)
doe er een onderzoek naar.
kijk, bevraag bestaande online-cursus sites.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jij ook + :)
Dat heet marktonderzoek. Hiervoor zul je dus moeten onderzoeken wat de behoefte in de markt is. Bestaat dit al? zijn er al cursussen bij andere aanbieders? Zo ja hoe loopt dat aantal?
zo nee dan zul je moeten kijken aan de hand van bijvoorbeeld enquêtes of er een vraag is
ronron1212
13 jaar geleden
Mensen die dat nodig hebben voor het werk, krijgen het vaak geheel of gedeeltelijk vergoed.
Dus:
Wil jij dat mensen gaan betalen voor jouw online cursussen?

Want er is al heel veel gratis aanbod.
Dus wat zou jij extra te bieden hebben?
Bijv:
http://www.gratiscursus.be/

http://www.cursus24.net/word/01-online-cursus-word.html