Nee, dat kan niet!

Toegevoegd op 20-05-2009 23:22:06
"Er is geen enkele aanduiding dat muggen of andere insecten enige rol spelen in de verspreiding van aids bij de mens. In Afrika, waar een epidemie van aids heerst en waar zeer veel muggen voorkomen, is tot nog toe geen enkel geval bekend dat in verband kan worden gebracht met insecten."

http://www.natuurwetenschappensite.be/natuurwetenschappensite/pagina.asp?pagkey=63737&mode=read#muggen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens veel onderzoek is dat niet mogelijk omdat het virusin de mug niet kan overleven. Gelukkig maar!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah... Zie hier: eddijst heeft een oplossing gevonden voor 't aids-virus!!?? Ff de patiënten behandelen met wat muggebloed waarin aids-vernietigers zitten??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mmm Volgens onderzoek overleeft het virus niet in de mug waarschijnlijk door het temperatuurverschil Maar stel dat het die bewuste dag precies 37 graden is , dan gaat dat niet op. Zelf denk ik dat de virus de maag van de mug niet overleeft. Er zitten natuurlijk verteringssappen in.
Het serieuze antwoord:
In theorie zou het kunnen (als de mug een gastheer heeft gehad die aids had). De kans dat er besmetting plaats heeft is echter bijna nihil.

Het grappige antwoord: Als de mug een condoom gebruikt niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leg dat laatste nog eens uit?
Nog niet, maar dat is in ontwikkeling...
Het zal nog even duren, maar dat komt eraan...
Er kan zelfs een mug komen met een crossover, bv een Mexicaanse aids variant die wel door muggen doorgegeven wordt... Ook dat komt eraan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja als ze je penetreren zonder condoom....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee.
Citaat n.a.v. een onderzoek uit de NRC
"Kans op hiv-infectie bestaat alleen bij ‘onveilige handelingen’ met bloed, sperma, vaginaal vocht en voorvocht.
Een vrouwtjesmug (mannetjes steken niet) kan wel geïnfecteerd bloed opzuigen, legt entomoloog Bart Knols van de Wageningen Universiteit uit. Maar dat bloed gaat naar haar muggenmaag en komt er niet meer uit als zij een ander steekt"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, van muggen kun je geen aids krijgen. Tenminste, het is nog nooit gebeurt. Door vliegen kan je het wel krijgen, maar dat was al duidelijk.