Die naam zou afkomstig zijn van een nachtclub uit Chicago "The Warehouse" waar deze muziek ontstond.

Bron en meer lezen:

(RJ)

Toegevoegd na 2 minuten:
De Encarta Winkler Prins geeft ook de Warehouse verklaring:

house (Am.-Eng.), eind jaren tachtig populair geworden dansstroming in de popmuziek, ontstaan uit de vermenging van soul en disco met synthesizerpop. Het genre is vernoemd naar de plek waar DJ's deze mix voor het eerst tot stand brachten, de Warehouse-club in Chicago. Stilistisch en ritmisch gezien is house vooral te beschouwen als een gecomputeriseerd vervolg op disco, met een zware, hypnotiserende beat en een stuwende baslijn als basiskenmerken.

Encarta® - Encyclopedie. © 1993-2002 Microsoft Corporation/Het Spectrum. Alle rechten voorbehouden.