mag een 'mesnsenarts' dieren behandelen?

Toegevoegd na 9 minuten:
mesnenarts=mensen-arts

Toegevoegd na 16 uur:
toelichting:
Een oogarts heeft een tijgertje aan staar geopereerd, dag later stond er een stuk op poten in de krant, dat kon toch niet,daar zouden nog wel meer over horen!!!
Dierenartsen hotemetoot die dat zei dus.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Als de nood aan de man (lees: dier) komt vraag ik me af waarom niet. Andersom is natuurlijk een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, als mijn kat ligt dood te bloeden en er komt net toevallig een huisarts binnenwandelen zou ik zeggen: kun je er even naar kijken, misschien valt er nog wat te redden. Een dierenarts mag ook een mens behandelen als het zo uitkomt. Als ik op straat lig dood te bloeden en er wandelt een dierenarts voorbij zou ik het wel prettig vinden als hij of zij mij even oplapt. Maar mijn kat wordt niet opgenomen op de intensive care in het Sophia Kinderziekenhuis en ik wordt niet opgenomen in de dierenkliniek; lijkt me duidelijk.

Toegevoegd na 55 seconden:
Ik wordt = natuurlijk ik word.

Jemigdepemig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk, mits die arts zich maar aan de geldende hygiëne- en andere regels houdt bij de behandeling van mensen in zijn/haar praktijk en het dier niet onnodig laat lijden als het bij een dierenarts beter behandeld zou kunnen worden.