Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

chronische spierpijn zal dat bestaan? zo ja dan heb ik er last van!

None

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
517

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Ja, het bestaat. Je kan warme dingen gebruiken om de pijn te minderen, zoals een hotpack.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Chronisch spierpijn is geen blessure, maar een kwaal die je krijgt als je in het verleden veel hebt gezeuld, zoals zware tassen. Het gaat dus niet over, maar je kan louter de pijn verzachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik beantwoord louter de vraag die ze stelt.
Het bestaat zeker, en heet Fibromyalgie.

Fibromyalgie (FM) betekent letterlijk: pijn in bindweefsel en spieren. Fibromyalgie wordt ook wel weke delen reuma genoemd. Het komt voor bij ongeveer twee op de honderd volwassenen, vooral bij vrouwen.

Fibromyalgie is een chronisch pijnsyndroom bestaande uit algemene spierpijn en spierstijfheid gepaard gaande met (soms extreme) vermoeidheid, slaapstoornissen, hoofdpijnen, angsten, depressies, allergieën, concentratie- en geheugenstoornissen, temperatuurverhogingen en darmklachten. Deze aandoening komt met name voor bij vrouwen in de leeftijdscategorie van 20 tot 60 jaar.

OF jij dit hebt kan alleen een arts met zekerheid vaststellen. Als je lang aanhoudende klachten hebt kan je het beste je huisarts bezoeken. Deze is opgeleid in dit soort vraagstukken en kan je een stuk beter helpen met de interpretatie van je klachten dat welke website / welk forum dan ook.

Sterkte.

Toegevoegd na 1 minuut:
PS: Het kan natuurlijk ook een langlopende blessure zijn, bv een scheurtje in je pees, waardoor je bepaalde spiergroepen ander belast. Echt. Huisarts bezoeken als het langer dan een week duurt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je in de puberteit zit, kan het ook een vorm van groeipijn zijn.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Het zou ook een symptoom van een te traag werkende schildklier kunnen zijn (hypothyreoïdie).
Hoe dan ook, een bezoekje aan de huisarts kan nooit kwaad.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Pijn is in principe een signaal dat er iets loos is in je lichaam. Dus als de pijn aanhoudt en je hebt er geen redelijke verklaring voor: naar de dokter.
Zelfs als het een kwaal is waar niet veel aan te doen is (zoals fibromyalgie) dan zijn er nog mogelijkheden om er beter mee om te leren gaan.
Ik zou zeggen: als het niet ondraaglijk is, neem af en toe een pijnstiller, kijk het twee weken aan en dan naar je huisarts.

Toegevoegd na 2 minuten:
Er zijn wel soorten pijn waarmee je sneller hulp moet zoeken, zoals pijn links in de borst met uitstraling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had het heel erg toen mijn schildklier te snel werkte hypothyreoïdie. Maar het kan ook een magnesium tekort zijn. Slik wat extra magnesium en kijk of het verbeterd, Indien niet het geval even langs de huisarts gaan. Maar meestal wil het helpen omdat magnesium de spieren ontspant en versterkt. Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding