Wat zijn leuke bezienswaardigheden in Amsterdam?

Wat zijn leuke, gratis, bezienswaardigheden in Amsterdam?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Antwoorden (16)

de dam,rembrandtplein.madame tausseu,pc hoofdstraat.de wallen

Toegevoegd na 6 minuten:
alles is gratis behalve madame tausseu
maar is wel mooi om een keer te zien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GRATIS!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry heb gratis over het hoofd gezien
alleen madame is niet gratis maar de rest wel
en kom nou niet met een reactie dat als je op de wallen wilt je neuken je wel moet betalen maar bedankt voor je minnetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind het wel een goed antwoord de rest is toch gratis..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja smaken verschillen maar het kan je tegenvallen ik vond het wel leuk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
werk, ik vind je reacties heerlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoezo jettemme
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geestig en scherp.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en vooral adrem
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ach ik zeg wat ik denk
zo ben ik
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu lees je zelf over iets heen en zit jij op MIJ te mopperen dat ik moet lezen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
??
Het Vondelpark.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Begijnhof_(Amsterdam)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paleis op de Dam, Anne Frankhuis, Markt op dee Albert Kuip Rondvaart Altijd leuk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even googelen op "gratis bezienswaardigheden in Amsterdam". Dat zijn er zoveel, teveel om hier te herhalen. Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verklaar jullie nader?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je krijgt van mij een plus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je wl!
De Wallen..........!
(zolang 't maar blijft bij 'bezichtigen')
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het waterlooplein, de Dam, het begijnhofje, de wallen, de schuttersgalerij, de Hollandsche manege, tuin rijksmuseum, de lunchconcerten...
Bijzonderheden vind je in de link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De dam is één van de bekendste pleinen van Amsterdam. Er is altijd iets te zien op de dam. Het loopt uiteen van straatmuzikanten, kermissen tot aan de duiven toe die er rondvliegen. Bekende straten zoals de Nieuwendijk, Kalverstraat en Damstraat komen op de Dam uit. Belangrijke gebouwen aan het plein zijn: Het wassenbeeldenmuseum Madame Tussauds, Hotel Krasnapolsky, de Beijenkorf, het Paleis op de Dam en de Nieuwe Kerk. Niet te missen is het Nationaal Monument. Dit monument werd in 1956 opgericht ter nagedachtenis van de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog.

Vergeet ook niet door de grachten te slenteren en de mooie grachtenpanden te bekijken. Er is genoeg te zien en te beleven in Amsterdam en wat het allemaal nog leuker maakt is dat deze tips voor gratis bezienswaardigheden zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb een link voor je http://www.gratisdagjeuit.nl/plaats/amsterdam
misschien zit er wat voor je bij,succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
* Het begijnenhof is een must.
Het Begijnhof in Amsterdam is het enige hofje gesticht in het middeleeuwse Amsterdam, gelegen binnen het Singel. Het hofje ligt bijna een meter lager dan de rest van de binnenstad, op het middeleeuwse straatniveau. Onduidelijk is wanneer het Begijnhof is gesticht. De begijnen woonden in 1346 nog in een huis (in een document uit dat jaar wordt gesproken van een “beghynhuys”). Pas in 1389 wordt voor de eerste keer gesproken van een hof (in een privilegebrief). Oorspronkelijk was het Begijnhof geheel omsloten door water (de Nieuwezijds Voorburgwal, het Spui en de Begijnensloot) met als enige toegang een poortje bij de Begijnensteeg (met een brug over de Begijnensloot). De achtergevels stonden dus in het water. De ingang aan het Spui bestaat pas sinds de 19e eeuw.
* Een volgende must om de Jordaan te leren kennen is een hofjestocht door de Jordaan.
Vraag de route op bij het VVV t.o. het CS Amsterdam.
Ideaal is onder leiding van een gids. Wel van te voren wat Ams liedjes leren, want die worden gezongen bij het standbeeld van johnny Jordaan.
Wij maken u tijdens deze hofjeswandeling het hof door de mooiste hofjes van de Jordaan te laten zien. De Jordaan staat overal bekend om haar vele bijzondere hofjes. Hofjes, ook wel gasthuizen, weduwehuizen of kameren genoemd zijn typisch Nederlands en stammen uit de 14e eeuw. In Nederland zijn er nog zo’n 200 hofjes over waarvan er 47 in Amsterdam staan. Meer dan de helft van deze hofjes staat in de Jordaan.
* De Zeedijk, het beroemde Chinatown en natuurlijk de spraakmakende Wallen.
* Een andere maniet om Ams goed te leren kennen is om de VOC-route te lopen. Gratis op te halen bij het VVV.* het Waterlooplein is ook altijd heel leuk. Vadaar uit loop je naar het Rembrandsplein.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Albert Cuyp

Toegevoegd na 1 minuut:
En natuurlijk lekker winkelen en de PC Hoofdstraat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet gratis,maar wel de moeite waard
De voormalige schuilkerk "Ons' Lieve Heer op Solder"

http://www.opsolder.nl/nl/home.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ons ......................IN DE JORDAAN
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is niet gratis, maar het rijksmuseum moet je eenmaal hebben gezien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amsterdam zelf is een grote bezienswaardigheid. Je hoeft niet veel meer dan om je heen te kijken (gevels, grachten, winkels, markten en ateliers. Je kun met een beetje fantasie in de binnenstad nog de activiteiten van de VOC opsnuiven (er valt ook genoeg anders te snuiven maar das wat anders en zeker niet gratis)
Dan heb je natuurlijk allerlei bezienswaardigheden als wassenbeeldenmuseum, rijks,tropen musea. Artis (alleen al goed voor een hele dag, de grachten voor een rondvaart. De dam, de bijenkorf nou ik zou bijna zeggen, wanneer je in Amsterdam ben kun je van de ene naar de andere bijzonderheid lopen. Afhankelijk van wat je allemaal al kent en leuk vind.
Dus heel amsterdam is gratis maar wil je ergens in t`ja dan moet je wel wat voor betalen, maar het meeste is het dat wel waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De 9 Straatjes is de verzamelnaam voor negen kleine, gezellige straatjes tussen de Raadhuisstraat en de Leidsestraat. Hier vind je vintage tweedehandswinkels, alternatieve mode en gespecialiseerde themawinkeltjes. Ook lenen de straatjes zich erg goed voor een heerlijke kop koffie en een korte ontsnapping aan de drukte van Amsterdam.