Waarom kan ongedierte dat buiten vliegt feilloos een kier van een open raam vinden, en als ze eenmaal binnen zijn ineens niet meer?

Ik bedoel: waarom blijven ze dan steeds tegen het dichte raam aan zoemen en maken ze mij het leven zuur, terwijl ze gewoon door datzelfde raam weer naar buiten zouden kunnnen vliegen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Het beste antwoord

De reflectie van je ruiten is veel sterker aan de buitenkant waardoro het duidelijk is waar de opening is. Naar buiten is dat niet meer zo en ljikt het grootste deel van de ramen gewoon een opening te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ze zoeken geen weg naar binnen en ook weer geen weg naar buiten... Ze komen gewoon per ongeluk binnen en dan wil jij dat ze de uitweg zoeken... Nee hoor ze zoeken de uitweg niet, ze moeten ook weer per ongeluk de weg naar buiten vinden, net zo toevallig als ze binnenkwamen...
Insecten hebben geen menselijke eigeschappen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat ze in eerste instantie op geurtje binnenshuis afgaan en zo de kier vinden.
Wanneer ze eenmaal weer naar buiten willen blijkt dat ze te stom zijn om te begrijpen wat een raam is en verwachten ze dat ze door naar boven te lopen buiten komen.

Net als blijkt hoe stom vliegen zijn wanneer je een lamp aan hebt staan 's avonds en ze daar rondjes omheen blijven vliegen. Ze denken namelijk dat het de zon is en ze oriënteren zich daar op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Altijd leuk :)
Mijn lamp heeft een heel gemene kap waarbij vliegen er meestal wel in komen maar niet meer er uit. Na een tijd heb ik een bak vol insecten, yummy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
scheelt je weer een dag avondeten of niet, ik zeg een gat in de markt!
Tegen de tijd dat ze de kier gevonden hebben, zijn ze al plat geslagen door jou!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
warmte. maar ja dan heb je altijd nog de wesp in de nok van je party tent, hij kwam er wel maar hoe nou weer weg te gaan weten ze niet, dat komt omdat vliegen ect niet bewust handelen op het moment dat ze ergens binnen komen of ander gaan zitten. gewoon nogal domme beesten.

x