De krant lezen ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar staan wel vaak spelfouten in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel tikfouten.
Als je nog op school zit.: goed opletten tijdens de les.
misschien vragen of je bijles kan krijgen ofzo.

en anders kan je zelf misschien een cursus gaan doen.

Veel lezen kan ook helpen,.
13 jaar geleden
Heel veel lezen. Films kijken en veel gesprekken voeren met mensen die 'goed' Nederlands praten.

Een hobby of cursus helpt ook bij het leren van een taal en ontmoeten van nieuwe mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door veel nederlandse boeken te lezen en oefenen met nederlandse teksten te schrijven.
Je kunt ook nederlandse bijles nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wordt lid van een bibliotheek, daar kan je vanalles lezen,
voor elk niveau, de kranten lezen en internetten.

Laat je daar informeren. Informeer bij een buurthuis.
Overal geven diverse instanties lessen of bijlessen.

Laat je ons nog weten of het gelukt is? Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
word lid!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie je?, het werkt al.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lol
Voornamelijk door veel (Nederlands ) te lezen. En veel te luisteren naar Nederlanders die hun taal goed beheersen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een Nederlandse cursus gaan volgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een cursus Nederlands.
Door te lezen, Nederlandse films te kijken enz..:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je schrijven bedoeld veel lezen en kijken hoe er geschreven word maar als je de taal beter wilt leren spreken veel met nederlanders omgaan zou je naar radio 1 kunnen luisteren daar word alleen gesproken door vnl hoger opgeleiden en nederlandse films kijken verder zou je kunnen kijken of er via de loi/nti of iets dergelijks een cursus nederlands is
edel streven trouwens ik wens je veel succes

Toegevoegd na 6 minuten:
je zou ok lid kunnen van een jongeren(ik ga er vanuit dat je dat bent)vereneging bv politieke partij daar word ook veel gesproken

Toegevoegd na 6 minuten:
je zou ok lid kunnen van een jongeren(ik ga er vanuit dat je dat bent)vereneging bv politieke partij daar word ook veel gesproken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je zelf van dit alles niks hebt gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het intreseerd me werkelijk niet genoeg om correct te spellen maar om je vraag te beantwoorden behalve de curses via loi of nti heb ik alles wel gedaan en jij waar is jouw antwoord op deze vraag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry ipzy, maar een typefout kunnen we allemaal wel overheen kijken maar echte spel/stijlfouten zouden niet mogen voorkomen bij een vraag als deze.....
Hetzelfde probleem heb ik ook. Hoe ik verbeterd heb en wat ik nog steeds aan het doen ben is niet thuis zitten en je eigen taal blijven praten. Ook al als je redelijk goed praat loopt het achteruit. Als ik jou was dan zou ik meer om gaan met vrienden. Op school, buren etc. Je kan ook je zich inschrijven bij een sportvereniging. Dan heb je ook veel contact. Dus blijven luisteren. Altijd pen en papier bij de hand hebben. Als je iets hoort die je niet weet, gelijk opschrijven en thuis allemaal een voor een in een schrift zetten. Boeken lezen helpt maar als je te moeilijke boeken pakt dan ga je na 'n tijdje niet door omdat je niets begrijpt. En als je een woordenboek bij de hand hebt en steeds de betekenissen van die woorden opzoekt wordt je al na 'n half uurtje moe. Dus als ik jou was pak ik gelijk een boek die niet zo moeilijk is. Kranten zijn voor mij af en toe nog steeds zo moeilijk. Kijk meer tekenfilms, luister radio, kinderprogramma's, omgaan met vrienden helpt de beste. Cursus helpt wel als je het snapt. Maar op school leer je echt niet goed hoor. Vanuit mijn eigen ervaringen weet ik er alles van. Heletijd cursus volgen helpt echt niet. Je moet leuke dingen doen. Als je leuke dingen doet is het pas echt leerzaam. Dan pas leer je het. Een spannende leesboek die niet zo moeilijk geschreven is, een leuke film die nederlands is met een nederlandse ondetiteling, gezellige vrienden, leuke radio praatjes helpen mij de beste. Als je vragen hebt, zijn je vragen altijd bij mij welkom.
Succes!

Toegevoegd na 12 minuten:
En wat je hier doet, helpt ook. Hier blijven vragen als je iets niet begrijpt over nederlands. Er zijn genoeg mensen die jou willen helpen met zijn antwoorden hier. Ook zelfs vragen lezen die hier iedereen gevraagd heeft zijn leerzaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dikke plus van mij voor je antwoord en de moeite die je doet
Op deze website vind je een aantal oefeningen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lezen van boeken is natuurlijk al diverse malen genoemd en absoluut een goed begin. Maar het verbeteren van de taal is niet alleen het kunnen lezen maar ook een gesprek kunnen voeren. Een tip die ik je zeker niet wil onthouden is het weigeren om mee te gaan in de taal die je met je vrienden spreekt. Ga veel met Nederlanders in gesprek en vraag ze ook om je te verbeteren als je het fout zegt. Veel mensen durven dat niet uit zichzelf te doen omdat het eigenlijk best een belediging is om iemand te verbeteren terwijl diegene echt zijn/haar best doet om de taal te spreken. Verder zou je lid kunnen worden van een leesclub, zo een waar ze boeken bespreken.
Nog een laatste tip: als je een woord niet begrijpt vraag om de betekenis.

Veel succes!!