als ik eens voor een feestje een joint of 2-3 neem is dat dan schadelijk als ik daarna nooit meer rook? en wat zijn de risicos

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een joint of 2-3? Da's véél hoor! Wat veel meer aan te raden is: met een paar vrienden één joint délen! Tenzij je sowieso al grootverbruiker bent, is het roken van drie joints op één avond helemaal niet aangenaam.

Het beste antwoord

Door de eerste stap te nemen zijn de volgende veel gemakkelijker, daar kan dus de verslaving ontstaan en de problemen beginnen. Het is zeker moeilijk om te weigeren en geen joint te nemen, maar reken er maar op dat stoppen nog vele malen moeilijker is. Wat zijn je risico's als de joint goed bevalt verlang je naar meer valt tie slecht dan zal de volgende wel uitblijven. Maar wat kan er allemaal gebeuren als het fout gaat ???????? dat kan ik je niet vertellen omdat dat voor iedereen anders is of kan uitpakken. Simpel advies blijf er van af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je eenmalig 2-3 joints rookt, en de rest voor je leven geen joint of sigaret meer aanraakt, zijn na een poos alle schadelijke stoffen je longen en lichaam uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een joint is wat schadelijke stoffen betreft net zo slecht als 20 sigaretten. Je kunt je voorstellen dat 2-3 joints roken dus niet gezond is.
Echter, het gaat maar om een keer en daarna niet meer, je zult hierdoor dus niet echt je gezondheid beschadigen (wel een heel klein beetje natuurlijk).
Ook de kans dat je verslaafd raakt of iets dergelijks is niet heel groot.
De risicio's zijn dus niet heel groot, al is er bij elk joint gebruik een kans op nadelige bijwerkingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meeroken oftewel de rook van een ander inademen is al schadelijk! Dus het roken van 2 a 3 joints is ook schadelijk maar zal weinig effect hebben op je gezondheid mits je dit inderdaad 1 avond in je hele leven doet!

Het risico is herhalingsgevaar wat tot verslaving kan lijden!
Als je niet of nooit gerookt hebt begin er dan ook niet aan!
Het is niet stoer, het is vies! Het is duur en je gaat ervan stinken! Ik kan het weten, ben bezig een eind te maken aan een rookverslaving die nu inmiddels 24 jaar duurt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
blowen is niet verslavend maar als je een keer stoned wilt worden waarom neem je dan niet gewoon een stuk spacecake of spacemuffin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hm, juist daar heb ik heel slechte ervaringen mee. Ik zou het aan een beginner juist niet aanraden. Met spacecake duurt het langer voordat je wat merkt, waardoor het al te laat is tegen de tijd dat je merkt dat je genoeg hebt gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dan met een beetje pech (of geluk!) zo vreselijk trippen dat je er voor de rest van je leven 'je buik vol van hebt'.