Als je kat bij je muismatje komt liggen terwijl ik met de computer bezig ben, is dat dan een teken van vertrouwen?

Ze ligt er met haar staart om haar heen en ze heeft zich in een soort hol positie geplaatst. Soms heeft ze ook haar onderpoten half uitsteken. Is dat allemaal een teken van vertrouwen? Of doet elke kat dat?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ze ligt dus OP mijn muismatje, heb mijn "muis" moeten weghalen! Het matje zelf ligt in een soort opvulling.

http://www.google.be/imgres?imgurl=http://callaworld.nl/images/128-2806_IMG.JPG&imgrefurl=http://callaworld.nl/kantoor-artikelen-c-39.html&usg=__W6rTntDx68474mOCqg7E2NUeZi8=&h=480&w=640&sz=92&hl=nl&start=31&sig2=vFGsBAD7scHTNGbTn9WLNA&zoom=1&tbnid=aalxj19ayS-PUM:&tbnh=127&tbnw=168&ei=ZL2tTMWPDsjKjAef1p1A&prev=/images%3Fq%3DMUISMAT%2BHOUDER%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26biw%3D1440%26bih%3D701%26tbs%3Disch:10%2C684&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=311&vpy=287&dur=516&hovh=138&hovw=184&tx=146&ty=67&oei=Xr2tTNtth-o51rvd0gU&esq=2&page=2&ndsp=34&ved=1t:429,r:17,s:31&biw=1440&bih=701

Toegevoegd na 26 minuten:
DOEN ZE DAT OMDAT ZE JE GRAAG HEBBEN, OMDAT ZE GRAAG BIJ JOUW IN DE BUURT WILLEN ZIJN, OF DOEN ZE HET ENKEL OMDAT "HET EEN GOED PLEKJE IS" ????

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Katten houden van muizen :-)

Het beste antwoord

Ik denk dat je kat gewoon de muismat lekker vind liggen, of hij wil graag dicht bij je in de buurt blijven.

Onze katten gingen vaak tussen het beeldscherm en het toetsenbord in liggen, erg schattig :)
Totdat ze met hun kop of poten op je toetsen gaan liggen.

Ik heb 1 keer een kat op mijn onderarm gehad. Toen kon ik mijn rechterhand, die op de muis lag, amper bewegen :P
Toen was ze gewoon een beetje chagrijnig dat ik geen aandacht gaf, dan gaat ze expres in de weg liggen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is de grote vraag bij huisdieren:
doen ze dat omdat ze je graag hebben, of enkel omdat het een lekker plekje is?
Kimath
13 jaar geleden
ik denk een combinatie van beiden. Als ik niet achter de pc zit, gaan ze daar meestal niet liggen, alleen als ik er ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij mij ook bijna enkel als ik op mijn kamer ben en aan de pc zit, anders niet

Andere antwoorden (3)

Nee, dat doet niet iedere kat, de mijne niet in ieder geval.
Waarschijnlijk heb jij gewoon een erg comfortabel muismatje ;-)

Toegevoegd na 33 minuten:
Na je toevoeging, ik denk beide. Ze zijn graag bij je en je matje ligt lekker.
Oh ja, je hoeft ook niet zo te schreeuwen hoor...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het muismatje doet het hem, net als jou grati8s reclame!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
denk niet. eerder de aard van het beestje.
alles toe eigenen.
die van mij kan het ook donders goed.
overal waar hij eigenlijk niet mag komen , slaapt hij het ruststig met veel geknor.