Weet iemand een goede hoofdvraag en deelvragen voor mijn Profielwerkstuk. Het onderwerp is de geschiedenis van de gitaar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2K
jc54
13 jaar geleden
Ga naar google.nl en type daar als zoekopdracht: geschiedenis van de gitaar. Dit is het enige wat ik je geef, de rest van je huiswerk moet je zelf maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha bedankt maar zover was ik zelf ook al.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De leraar stelt je deze opdracht voor om te toetsen of jij in staat bent om zo een opdracht te maken. Je moet zelf die grijze hersenmassa laten werken anders kom je er niet. Daarvoor zit je op school.

Antwoorden (2)

Als hoofdvraag zou je kunnen pakken:

- Wat is de geschiedenis van de gitaar?

En als deelvragen:
- Wanneer is de gitaar uitgevonden
- Door wie is de gitaar uitgevonden
- Hoe is de gitaar uitgevonden?
- Wat zijn de verschillen tussen een gitaar van vroeger en een gitaar van nu

Dit zijn maar een paar voorbeelden van heel wat vragen die je kunt bedenken :)
(of de hoofdvraag goed is weet ik niet)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Waarom is de gitaar gestemd zoals hij gestemd is? (dus e a d g b e)
- Welke soorten muziek worden er mee gespeeld?
- verschillen en overeenkomsten met andere instrumenten als luit, lier, ukelele etc
- In welke periode was de gitaar populair en wanneer werd dat minder
- Uitleg over de bouw van de gitaar. Waar, wie, hoe, welke houtsoort, welke snaren
- Leg moeilijke woorden uit, da capo en zo.