als een roltrap steeds goed word bevonden door de de jaarlijkse keuring, is deze veilig.. ook hier geldt , dat je wel de roltrap moet gebruiken zoals het moet.. en niet tegenin lopen en of op de leuning zitten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Roltrappen zijn veilig zolang je je vasthoudt aan de leuning en er niemand onverwachts op de noodknop duwt, dan heb je kans dat je naar beneden valt.

Ik heb ook nog nooit gehoord dat er een dodelijk roltrap-ongeval is gebeurd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zorg ook dat je geen lange sjaal o.i.d om hebt ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over het algemeen worden roltrappen veel gecontroleerd en zijn ze veilig te noemen zolang je er maar niet met tevelen opstaat. Hier is nog een linkje wat er dieper op in gaat: http://goo.gl/ZTy2
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor. ELKE Nederlander neemt regelmatig wel eens de roltrap. Dat doen ze alleen als ze daar ook het vertrouwen in hebben!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er een beetje aan wat je zelf op de roltrap doet.
Allemaal dingen erop uithalen is niet zo'n goed plan :)
Ook niet op de noodknop duwen tenzij het écht moet.

En als je het wilt vertrouwen, neem je gewoon de trap :D