wat kun je doen tegen keelpijn?? als je geen pastilles hebt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (18)

gorgelen met zout water helpt wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gorgelen met zout water.

Een eetlepel zout in een glas lauwwater doen, goed roeren en een paar keer een paar minuten gorgelen.

Doe dit een paar keer per dag en het zal een heel stuk minder worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thee met honing drinken, dit verzacht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veel drinken,drop eten of n lepeltje honing eten.maar vooral veel drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thee met paar goede eetlepels honing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vermijd roken, te veel of verkeerd stemgebruik, het inademen van prikkelende stoffen en hete spijzen of dranken.

Bij keelpijn is bevochtigen van de keel het beste advies.
Dit kunt u doen door te zuigen of sabbelen op een snoepje of dropje. Dit bevordert de doorbloeding van de keelspieren en het bevochtigt de keel. Gorgelen met bijvoorbeeld zout water (één afgestreken theelepel op een bierglas lauw water) helpt om dezelfde redenen.
De in de handel verkrijgbare gorgeldranken zijn niet beter dan de gewone keukenzoutoplossing.

Het gebruik van keeltabletten is niet nodig, want de werkzame stoffen in deze tabletten hebben weinig of geen effect tegen virussen. Het gaat om het zuigen en dat kan ook op een dropje of een snoepje. Te hard zuigen is af te raden, omdat dit de keelpijn kan verergeren. Zorg er verder voor dat u de keel buitenshuis goed warm houdt (sjaal). Als u toch voor een geneesmiddel kiest, neem dan een ontsmettende zuigtablet, maar verwacht er niet meer van dan van een snoepje. Overigens kan een pijnstiller (bijvoorbeeld paracetamol) ook effectief werken bij keelpijn.
Middelen met uitsluitend menthol, eucalyptol of pepermuntolie prikkelen de keel en zijn daarom af te raden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga die min maar weer eens compenseren.
Dit is helemaal goed, dus PLUS.
Vooral goed drinken.
Hier zijn nog 7 ander tips:
1. Gorgelen met water en zout.
2. Poets je tong.
3. Gorgelen met water en tabasco.
4. Maak thee met tijm.
5. Honing in de thee.
6. Gember; gember is in de supermarkt te koop in losse blokjes
7. Mosterdzaadjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zorgen dat je zo min mogelijk moet hoesten zodat je keel rust krijgt
vooral geen melk producten nemen want die zorgen voor extra slijm. heb je slijm spuug deze dan zoveel mogelijk uit en slik het niet in.
lekker kopje kamille thee om de keel te verzachten en dan uitzieken.als het lang aan houd dan even bij de dokter langsgaan.succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een bak met heet water vullen, een handdoek over je hoofd en dan lekker stomen boven die bak.
eigenlijk hoort er nog iets in zoals dampo of vicks(geloof niet meer te koop) maar dat heb je waarschijnlijk niet in huis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel drinken en zoute dropjes eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bacterien houden niet van jenever dus.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga enkele teentjes knoflook pletten .
zet een pannetje water op het vuur voeg daar de knoflook erbij en laat het enkele minuten zachtjes koken .
Zeef naderhand de knoflook eruit en drink het vocht op .
En de smaak valt mee hoor !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cola zuipen!
Ik sprong een gat in de lucht toen de dokter dat zei!
Beste medicijn ooit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je lekker warm aankleden wil ook nog wel eens helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lauw water drinken met een lepel honing en een beetje citroen erin uitgeperst opdrinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb ooit eens een middeltje op van een kennis volgens mij was het citroensap achtig spul maar het werkte wel goed maar honing/ drop werken bij mij ook prima