maag je meer dan 5 wietplanten hebben als je om wiet zaad kweekt? dus zeg maar 10

Toegevoegd na 6 minuten:
want er was zon bent die had 500 wietplanten maar er zaten manlijke planten tussen dus zijn ze niet ingenomem dus mag het nou wel of niet als je voor zaad kweekt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou het gewoon bij 5 houden.. is toch ook leuk ^^

Het beste antwoord

Professionele teelt van cannabis is verboden. Dit heeft betrekking op elk aspect van de teelt, dus ook de teelt in cannabis stekken. Dit omdat ieder deel van de plant, ongeacht hoeveel thc erin zit, onder de opiumwet valt. Er zijn een aantal maatstaven waar de
overheid naar kijkt om vast te stellen of er sprake is van professionele teelt.Zie de link voor de maatstaven.

Bij een plantenaantal dat kleiner is dan 5 wordt aangenomen dat er geen spraken is van professionele teelt. De situatie wordt dan behandeld als een hoeveelheid softdrugs voor eigen gebruik. Er volgt dan sepot met afstand, wat betekent dat je niet voor de
rechter hoeft te verschijnen. In sommige gevallen kan het zijn dat je je planten toch in moet leveren.

Let op dat als je een huurhuis hebt, de verhuurder aparte regels kan stellen voor wat betreft de verbouw van wiet. Veel verhuurders hebben in het huurcontract opgenomen, dat er geen wiet verbouwd mag worden. Doe je dit wel, dan pleeg je contractbreuk en kan je uit je woning gezet worden. Tevens zal je bij dezelfde verhuurder, bijv een woningbouwvereniging, geen nieuw pand aangeboden krijgen. Dan zit je dus flink in de problemen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

5 planten zijn gedoogd, alleen dus voor eigen verbruik,en dan nog laten groeien zonder dat je er lampen bij gebruikt..
boven de 5 ben je strafbaar dus... 10 mag niet

Toegevoegd na 13 minuten:
Complete verdiensten terugbetalen, en dat is wel zeeeer hoog
voorbeeld: 100 planten... 11000 euro... 5x geoogst... 11000x5=55000 terugbetalen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je alleen vrouwlijke planten hebt word 5 planten hebben gedoogd mits je buren geen last van de geur hebben wat op een balkon of achtertuin nog al snel gebeurd omdat de planten en sterk aroma hebben
als je mannetjes en vrouwtje door elkaar hebt is er geen maximum aantal zo kwam ik vorig jaar langs een akker in groningen waar zeker 3hektare wiet stond ook als wind kering is het toegestaan mits er mannetjes en vrouwtje staan dit omdat de vrouwelijke planten alleen zaad ontwikkelen door stuifmeel van de mannelijke planten en het dan met goed fatsoen niet verhandelen of gebruiken is als genots middel/drugs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag géén wietplanten hebben, alleen worden maximaal 5 planten gedoogd mits ze geen overlast geven.

Er worden wel hennepplanten gekweekt op commerciële basis mèt vergunning, maar dat gaat om planten met een zeer laag THC-gehalte die gekweekt worden voor de vezelindustrie.
Gebeurt vooral in het noorden, Groningen en zo (en de verbouwers zien dan ook dat lokale jeugd fijn planten jat en droogt en oprookt, maar meer dan koppijn zullen ze er niet van krijgen).