Kunnen we opgenomen telefonische gesprekken met een (semi)overheidsinstantie als bewijs gebruiken?

Zoon gaat noodgedwongen i.v.m. de loting voor studie tandheelkunde in België studeren. Site IB-groep is daar niet goed voor ingericht. Schriftelijk verstrekte informatie wordt steeds foutief of te laat verwerkt. Telefonische toezeggingen komen ze steeds niet na. Daarom besloten tot opnemen van alle telefoongesprekken met IB-groep (tegenwoordig: DUO). Nu heeft hij weer problemen met het activeren van een OV-kaart. Door trage verwerking door DUO van door hem schriftelijk verstrekte informatie fout gelopen. Direct door hem over gebeld. Zou teruggedraaid worden zonder boete. Duidelijk terug te horen in het gesprek. Toch weer brief ontvangen met daarin € 136 boete. We worden hier echt doodziek van, wat een puinhoop daar. Kunnen we de daarover gevoerde gesprekken als bewijs gebruiken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Ja, zolang je zelf deelneemt aan het gesprek. (zie link)

Persoonlijk zou ik zoveel mogelijk schriftelijk of via email (dat is hopelijk wat sneller) doen.
Dan is het duidelijker wie de informatie verstrekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze kunnen in Nederland niets goed doe. Of het nu een brug in de Utrechtsestraat in Amsterdam repareren is of een OV-kaarten systeem bouwen is.

Ja het is natuurlijk wel bewijs, de vraag is alleen waar je dat kunt gebruiken. Je kunt het conflict beter sussen dan het vuurtje verder opstoken.