Waarom zijn balpennen standaard blauw en de inkt uit de printer standaard zwart?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heb ik ook altijd willen weten +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Staat alleen niet echt in de goede categorie....
AWM
14 jaar geleden
Dat drukinkt van oudsher zwart is is logisch, mbt het grootst mogelijke contrast met de achtergrond.
Maar waarom schrijfinkt altijd blauw is geweest, ben ik ook benieuwd naar.
Ik weet dat ook niet, daarom schrijf ik dat hier en niet in de vorm van een antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe je goed antwoordman ;)
Want dat eerste wat je zegt is inderdaad zo logisch als 1+1=2
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze hebben toch niets met elkaar van doen?

Het beste antwoord

Officiele formulieren moeten met een blauwe pen getekend worden zodat er een onderscheid te zien is tussen het orgineel en een kopie.

Toegevoegd op 15-05-2009 16:09:00
Ik zeg moeten, maar dit moet zijn" moeten bij voorkeur".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan zijn dat blauwe inkt goedkoper was dan zwarte. Op scholen werd altijd met blauwe inkt en een kroontjespen geschreven.
Misschien had het ook te maken met de uitwasbaarheid.